۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۶۸۸
مدیر کل اوقاف شمیرانات:

اهالی فرهنگ نسبت به بسط ارزش مصرف کالای داخلی همت گمارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف شمیرانات گفت: تولید و مصرف کالای ایرانی به گونه ای فرهنگ شود که مردم مصرف کالای داخلی را وظیفه خود بدانند و وضعیت بازار به گونه ای شود که به کالای بیگانه محتاج نباشیم.
حجت الاسلام روح الله گلزاري


حجت‌الاسلام روح‌الله گلزاری، مدیر کل اوقاف شمیرانات در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: نامگذاری سال جدید شمسی از سوی مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه بود؛ ایشان در آخرین نماز جمعه خود اجمالا در خصوص فرهنگ سازی در قبال مصرف، بیاناتی ایراد کردند.
 
وی بیان داشت: فرهنگ ناپسند مصرف کالاهای لوکس خارجی و استفاده از کالاهای مارک‌دار خارجی در چندین سال گذشته در کشور رایج شده است از این رو در خصوص تولید ملی باید بین اهالی فرهنگ، رقابت ایجاد شود و صرفه جویی و مقتصد بودن که ائمه اطهار(ع) سفارش کرده‌اند تبیین شود. 
 
پژوهشگر دینی با بیان اینکه تبیین، مقدمه محقق شدن ارزش‌ها است، خواستار تبلیغ جدی فرهنگ شایسته مصرف شد و گفت: اهالی فرهنگ باید نسبت به بسط ارزش‌های اسلامی و دینی در خصوص چگونگی مصرف و انتخاب‌گری هوشمندانه کوشا باشند.
 
حجت الاسلام گلزاری اظهار داشت: زمانی تولید ملی در مقابل تولید خارجی قرار می گیرد و سفارش به مصرف تولید داخلی معنا دارد که تولید کنندگان هم این فرهنگ سازی را ارج نهند و به تولید با کیفیت توجه داشته و کیفیت کالای ایرانی را به حدی برسانند که اگر مردم خواستند انتخاب کنند کالای ایرانی را برگزینند.
 
وی اظهار داشت: چرا باید وضعیت مصرف در کشور ما به گونه‌ای باشد که تولید داخلی با مارک خارجی در بازار توزیع شود، امروز متاسفانه برخی کالاهای غیر ضروری از خارج وارد می شود که امکان تولید آن در داخل کشور هست و تنها یک بی‌برنامگی موجب شده تا این نوع کالاها وارد کشور شود.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: امروز یکی از مشکلات بزرگ دنیا، مساله اشتغال و کار برای نیروی انسانی است، کشورهای پیشرفته ای مثل آلمان و اسپانیا در خصوص به کارگیری نیروی انسانی با مشکل مواجه شده اند و شاهد اعتصاب‌های روزانه در این کشورها هستیم.
 
وی گفت: بیکار شدن نیروی انسانی مشکل بزرگی ایجاد کرده است اگر به این مساله توجه نداشته باشیم و کالای ایرانی مصرف نشود، شاهد تعطیل شدن کارخانه و کارگاهی های کوچک خواهیم بود.
 
این کارشناس مسائل فرهنگی اظهار داشت: اگر تحریم را نتوانیم پشت سر بگذاریم و نیروی انسانی بیکار شود معضلات متعدد اجتماعی را دامن خواهد زد از این رو شایسته است مسؤولان با درایت و برنامه ریزی این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.
 
وی گفت: تولید و مصرف کالای ایرانی به گونه ای فرهنگ شود که مردم مصرف کالای داخلی را وظیفه خود بدانند و وضعیت بازار به گونه ای شود که به کالای بیگانه محتاج نباشیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات