۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۷۱۲

رقابت شش نامزد انتخاباتی در دور دوم انتخابات مجلس در تبریز

خبرگزاری رسا ـ شش نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چشم به حضور مردم در یکم اردیبهشت ماه سالجاری دوخته اند.
انتخابات
عباسعلی اسدی، رییس هیات نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حضور مردم آذربایجان شرقی به ویژه تبریز در نهمین دوره انتخابات مجلس بسیار پرشور و افزایش محسوسی نسبت به دوره های قبل داشته است.

وی با بیان این که مردم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخابات سه نماینده دیگر از شش نماینده خود در مجلس در دور دوم انتخابات پای صندوق های رای حاضر خواهند شد، گفت: شش نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چشم به حضور مردم در یکم اردیبهشت ماه سالجاری دوخته اند.

اسدی با اشاره به این که دور دوم انتخابات مجلس، بر اساس اعلام شورای نگهبان اول اردیبشهت ماه سالجاری برگزار می شود، گفت: در حوزه های 13 گانه آذربایجان شرقی، تنها تعیین سه نفر نماینده از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به دور دوم کشیده شده که این نفرات روز جمعه اول اردیبشهت ماه مشخص می شوند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی ادامه داد: در این حوزه انتخابیه آقایان رضا رحمانی، محمداسماعیل سعیدی، میرهادی قره سیدی رومیانی، حجت الاسلام رسول جلیل زاده و خانم عشرت شایق برای گزینش سه نفر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، تبلیغات در دور دوم همچون دور اول انتخابات یک هفته مانده به زمان شروع انتخابات آغاز می شود، گفت: تبلیغات رسمی دور دوم از 25 فروردین ماه جاری شروع و تا 24 ساعت مانده به برگزاری انتخابات ادامه می یابد.

گفتنی است، در مرحله اول انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو به ترتیب آقایان محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی با کسب حداقل یک چهارم آرای این حوزه انتخابیه موفق شدند به مجلس نهم راه یابند.

بنا بر این گزارش، آذربایجان شرقی دارای 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است./935/
ارسال نظرات