۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۵۷۱۶

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی درگذشت آیت الله قره باغی را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با صدور پیامی مشترک ضایعه درگذشت آیت الله سید علی اکبر قره باغی را تسلیت گفتند.
تسليت/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در پی درگذشت آیت الله سید علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری؛ حجت الاسلام و السلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی با صدور پیام مشترک ضایعه در گذشت این روحانی فقید را تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

فقدان عالم بزرگ و روحانی عالی قدر حضرت آیت الله سید علی اکبر قره باغی نماینده مردم استان آذربایجان غربی که با ذی طلبگی و در کسوت سلف صالح خود نقش بی بدیل در هدایت و روشنگری مردم در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان ارومیه ایفا کرد، همگان را به شدت متاثر کرد.

این مرد بزرگ عمری را به تربیب شاگردان و تعظیم شعائر دین در همه اقشار گذراند و زندگی زاهدانه و عابدانه و سخنان او در همه عاشقان مکتب علوی اثر عمیقی داشت.

اینجانبان مصیبت فقدان آن عالم ربانی را به علماء ، مردم شریف و خداجوی استان بخصوص همسر ، فرزندان عزیز و دیگر بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ان عالم روحانی تسلیت می گوییم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای خانواده محترم ایشان مسئلت داریم.

گفتنی است، آیت الله علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح روز گذشته در اثر عارضه سرطان روده پس از سه روز بستری شدن در یکی از بیمارستانهای قم دار فانی را وداع گفت.

مرحوم قره باغی در سال 1315 در روستای قره باغ ارومیه به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را در این روستا آغاز کرد و همزمان در همان روستا در درس طلبگی نیز حاضر شد.

وی دروس مختلف طلبگی را در سال های بعد در تبریز و حوزه علمیه قم نزد فقهایی چون مرحوم آیت اللّه العظمی حاج سیّدحسین طباطبائی بروجردی، آیت اللّه العظمی بروجردی، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آیة اللّه سیّد محمد یزدی معروف به داماد و آیت اللّه العظمی روح اللّه خمینی (ره) و دیگر استادان حوزه فرا گرفت.

عمده فعالیت های علمی ایشان بعد از برگشتن به ارومیّه نوشتن کتاب شریف انوارالفقاهه، حاشیه بر العروة الوثقی و تنظیم تقریرات بحث حضرت امام خمینی (ره) است.

مرحوم آیت الله قره باغی در ارومیه نسبت به تأسیس بیمارستان 232 تختخوابی فوق تخصصی قلب سیّدالشّهدا (ع) نیز اقدام کرده است که در حال حاضر خدمات پزشکی در این بیمارستان ارائه می شود.

این بیمارستان خیریّه با همیاری مردم و با زیربنای 7500 متر مربع در شش طبقه احداث شده است.

آیت الله قره باغی در سال 1359 شمسی از سوی مردم ارومیّه به نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد که در آن مجلس در طرح عدم کفایت بنی صدر برای ریاست جمهوری تلاش زیادی کرد.

ایشان در سال 1378 نیز به عنوان نماینده مردم این استان به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند./936/پ203/س

ارسال نظرات