۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۹۱۴
روز گذشته رخ داد؛

حمله تروریستی به مقبره شهید حکیم در نجف

خبرگزاری رسا ـ تروریست ها روز گذشته به مرقد آیت الله شهید سید محمد باقر حکیم در نجف یورش برده و یک تن را به شهادت رساندند.
قبر شهيد محمد باقر حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های تروریستی که مدتی است علما، نمایندگان مراجع تقلید و اماکن مقدس را مورد هدف قرار می دهند، روز گذشته به بارگاه آیت الله شهید سید محمد باقر حکیم، رئیس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق در نجف اشرف یورش بردند.

افراد مجهول الهویه اقدام به پرتاب بمب دست ساز به مرقد آیت الله حکیم کردند که طی آن یکی از نگهبابان مرقد به شدت زخمی شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت، اما به دلیل جراحت شدید به شهادت رسید.

خالد الجشعمی، عضو کمیسیون امنیتی در شورای استان نجف در این باره گفت: یکی از تروریست های مسلح از خودروی زرد رنگی در نزدیکی مرقد سید محمد باقر حکیم پیاده شد و بمب دست سازی را به سوی این مرقد پرتاب کرد که در نزدیکی یکی از نگهبانان فرود آمد و منجر به جراحت شدید وی شد.

وی افزود: خبرهای مبنی بر دستگیری عوامل این جنایت بی پایه و اساس است و نیروهای امنیتی هنوز موفق به بازداشت این تروریست ها نشده اند.

گفتنی است اقدامات تروریستی علیه نمایندگان مراجع تقلید خصوصا نمایندگان حضرت آیت الله سید علی سیستانی در هفته های گذشته و پس از خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق به شدت افزایش پیدا کرده است.

تروریست ها که در دوران اشغالگری به بهانه مقابله با نیروهای آمریکایی به کشتار مردم مظلوم و بی دفاع عراق می پرداختند، هم اکنون و پس از پایان اشغالگری نیز به فعالیت های خود ادامه داده و به صورت شفاف اعلام کردند که جنگ واقعی در عراق آغاز شده و شیعیان را هدف قرار خواهند داد./980//ب902/گ
ارسال نظرات