۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۹۱۵
یکی از علمای سنی عراق:

قطر درصدد شعله ور کردن جنگ داخلی در عراق است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که قطر دشمن عراق است و در پی جنگ داخلی در این کشور است.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نشست سران کشورهای عربی در بغداد گفت: نشست کشورهای عربی در بغداد در همه زمینه ها موفقیت آمیز بود و این امر از اراده ملت نشات می گیرد. سران کشورهای عربی برای اولین بار از حقوق بشر، تروریسم و فتواهای تکفیری سخن گفتند که این سخنان از امتیازات نشست به شمار می آیند.

وی افزود: جریان های مخالف داخلی و خارجی که به شدت تلاش کردند این نشست به ناکامی بیانجامد و به مقصود خود دست نیافتند، هم اکنون پرونده طارق الهاشمی را بار دیگر گشودند تا موفقیت این نشست را تحت تاثیر قرار دهند.

شیخ خالد الملا با تاکید بر اینکه معاون رئیس جمهور متهم است و باید در دادگاه حضور یابد، تصریح کرد: الهاشمی متهم است و محافظان وی به جنایت هایی مختلف اعتراف کرده اند، وی باید به عراق بازگردد و در دادگاه حضور یابد.

این عالم سنی از فرار هاشمی به قطر به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه الهاشمی برای اینکه از حضور در دادگاه طفره رود به کشور قطر که دشمن عراق به شمار می آید پناهنده شده است. قطر درصدد شعله ور ساختن فتنه مذهبی و تقسیم عراق است و الهاشمی اگر می خواهد اعتبار خود را بازپس گیرد باید به اتهامات منتسب علیه خود پاسخ دهد و خود را تبرئه سازد.

وی تاکید کرد: فرار الهاشمی به قطر به دعوت برخی از روسای کشورهای عربی و با هدف ایجاد مشکلات میان عراقی ها صورت گرفته است، سیاستمداران عراقی به شدت در تلاشند تا مشکلات سیاسی کشور را حل و فصل کنند، اما برخی کشورهای خارجی خصوصا قطر درصدد بروز مشکلات داخلی هستند.

الملا تلاش اوقاف شیعه برای تسلط بر مساجد اهل سنت را رد کرد و ادامه داد: برخی جریان ها می خواهند چنین وانمود کنند که اوقاف شیعه درصدد تسلط بر برخی از مساجد اهل سنت در عراق هستند تا بدینوسیله به گسترش فتنه های مذهبی در کشور خدمت کنند، اما این شایعات کاملا کذب هستند و اقاف شیعه نیز آنها را تکذیب کرده است.

رئیس مجمع علمای اهل سنت برخی کشورهای عربی را به دست داشتن در فتنه های داخلی عراق متهم کرد و بیان داشت: کسانی که به این بهانه به تظاهرات می پردازند، مزدورانی هستند که در قبال دریافت پول راهپیمایی می کنند و از قطر و برخی کشورهای دیگر مورد حمایت قرار می گیرند تا عراق به نقطه اول و جنگ داخلی و مذهبی بازگردد.

وی خاطرنشان ساخت: ملت عراق کاملا بیدار و هوشیار است و گفتمان طایفه ای و این توطئه ها را خنثی می کند.

گفتنی است طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهور عراق که به دست داشتن در جنایت های تروریستی علیه مردم این کشور متهم است و به اقلیم کردستان عراق گریخته بود هم اکنون به کشور قطر فرار کرده و مقامات این کشور اعلام کردند که حاضر به تسلیم الهاشمی به دولت عراق نیستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات