۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۹۹۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

مبلغان مقابله جدی تر با انحراف عقیدتی و فکری را دنبال کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: با ارتقای کیفیت امر تبلیغ به مقابله جدی تر با انحراف عقیدتی و فکری در جامعه پرداخته شود.
.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در نشست هم اندیشی مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه استان اظهار داشت: روحانیت همواه در طول تاریخ از جایگاه مهم و تعیین کننده در راستای احیای فرهنگ و تبیین هویت فرهنگی ملت مسلمان برخوردار بوده است.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال نفوذ و انحراف در مجالس مذهبی جامعه شیعی هستند، گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ، همواره به حراست از منابع و متون دینی پرداخته است، این خدمات و جانفشانی ها در پرتو انقلاب اسلامی به باروری لازم رسید، امروز رسالت همگان دفاع از مرزهای عقیدتی و دینی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: همه افراد جامعه به ویژه روحانیت به نوعی موظف به مقابله فرهنگی با دشمن هستند و هرکس در هر موقعیتی که در جامعه است، باید با این پدیده شوم فرهنگی هدایت شده از غرب مبارزه کند، هیچ قشری نباید با بی تفاوتی از کنار گسترش انحرافات و خرافه گری در برخی مجالس به ظاهر دینی عبور کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عدم بهره مندی برخی از هیأت های مذهبی از وجود مبلغان و روحانیان را انحرافی آشکار دانست و گفت: تلاش خواهد شد تا با ارتقای کیفیت امر تبلیغ به مقابله جدی تر با انحراف عقیدتی و فکری در جامعه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه محور فعالیت مبلغان اعزامی از اوقاف در بقع متبرکه، مساجد و امامزادگان استان خواهد بود، گفت: مبلغان اعزامی ضمن تبیین مسائل روز و احکام الهی بایستی نسبت به ترویج فرهنگ وقف نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی از وقف به عنوان صدقه جاری و فدک اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: در طول تاریخ وقف در تمام ادیان ابراهیمی و توحیدی مورد توجه بوده و به طور معمول از آن برای تبلیغ و نشر آموزه‌های دینی، رسیدگی به حال محرومان، ترویج فرهنگ دینی و عزاداری در رثای اهل بیت استفاده می‌شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات