۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۰۳۱

اعلام ویژه برنامه های ایام فاطمیه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ایام فاطمیه ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، دینی، عزاداری و سوگواری در نخستین پایتخت جهان تشیع برگزار خواهد شد.
حضرت فاطمه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آغاز ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه کبری(س) مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز غرق در غم و ماتم است و ویژهبرنامه های مختلف عزاداری و سوگواری برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، روز گذشته عزاداری و مراسم سینه زنی طلاب حوزه های علمیه برادران تبریز از چهارراه شهید بهشتی آغاز شد که با حضور اقشار مختلف مردم این شهر همراه بود.

همچنین سلسله جلسات اخلاق فاطمی همچون سال های گذشته به همت بنیاد فرهنگی مذهبی حضرت زهرا(س) در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

این ویژه برنامه از سی ام ماه سال جاری به مدت 10 شب پس از نماز مغرب و عشاء با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فروغی، استاد حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت اردبیل برگزار می شود.

همزمان با ایام فاطمیه سوگواره یاس نبی با حضور هیئات حسینی و مداحال اهل بیت عصمت و طهارت در جوار شهدای گمنام آستان مقدس امامزادگان عون ابن علی و زید ابن علی(عینالی) از 17 فروردین آغاز شده است.

علاقه مندان با حضور در این ویژه برنامه می توانند ضمن بهره مندی از جلسات سخنرانی حجج اسلام سیدشهاب الدین حسینی، محمد منیب راد و جواد باقری بنابی، بارگاه امامزادگان و شهدای گمنام مدفون در ارتفاعات عینالی تبریز را زیارت کنند.

بنا بر این گزارش، این ویژه برنامه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مقدس، آستان امامزادگان عینالی و سازمان توسعه و عمران عون بن علی تبریز برگزار می شود.

همچنین به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه، ویژه برنامه قرآنی چهارشنبه هفته آینده با حضور حجت الاسلام طباطبایی از قم در مدارس علمیه حضرت ولی عصر(عج) و صادقیه تبریز و همچنین حوزه علمیه خواهران شهرستان شبستر برگزار خواهد شد.

برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، اعزام مبلغ در ایام فاطمیه، برپایی جلسات مختلف سوگواری هیئات حسینی و همچنین انتشار ویژه نامه های مختلف فرهنگی و دینی از برنامه های پیش بینی شده اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ایام فاطمیه است.

گفتنی است، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران آذربایجان شرقی نیز سلسله جلسات عقیدتی، عزاداری و اخلاقی را همزمان با ایام فاطمیه در مدارس علمیه استان برگزار می کند./935/پ203/س
ارسال نظرات