۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۲۳۱
در مشهد؛

نشست مسیحیت و تحریف انجیل از سوی جامعة المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مسیحیت و تحریف انجیل از سوی جامعة المصطفی صبح امروز در مشهد برگزار شد.
مسيحيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست «مسیحیت و تحریف انجیل» از سلسه نشست های ادیان و عرفان های نوظهور که صبح امروز در مجتمع آموزش عالی المصطفی برگزار شد و حجت الاسلام جعفر مرادی، مدیر گروه کلام و فلسفه دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام مرادی گفت: موج بسیار پیشرفته ای که تحت عنوان تبشیر مسیحیت در جامعه ما جریان دارد دومین موج تبشیری است که در جهان اسلام و در ایران به صورت گسترده دیده می شود. موج قبلی در 150 سال پیش بود و در هندوستان و ایران فعالیت های متعددی کردند و کتاب به اصطلاح مقدس را به فارسی ترجمه کردند و این موج به مرور زمان رو به افول گذاشت و بزرگان مسیحیت نتوانستند مردم را مسیحی کنند؛ اما موج اخیر موج بسیار ویرانگری است و دلیلش این است که این ها صدسال سابقه تبلیغ تبشیر در آفریقا را دارند و این ها در این زمان 195 میلیون نفر را با تبلیغ مسیحی کرده اند.

وی افزود:‌ در آغاز هزاره سوم، پاپ فعلی مسیحی ها اعلام کارد ما کار آفریقا را تمام کرده ایم و الآن نوبت آسیا است به مرور زمان کشورهای همسایه ایران را در نوردیدند. موج تبشیری گسترده را پروتستانی ها پیش می برند و در ایران مکتب هایی از این موج حضور دارند.

مدیر گروه کلام و فلسفه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که تبلیغ مسیحیت عجین و معارض با تبلیغ یهودیت دارد پیش می رود، تشریح کرد: قالب های تبلیغی که امروزه معارف مسیحیت و یهودیت را دارند پیش می برند، متعدد هستند و کتاب هایی که آن ها در این زمینه دارند چاپ می کنند به شدت در حال زیاد شدن است. اگر یک مقایسه کوتاهی در خصوص کتاب های 18 سال پیش تا الآن داشته باشیم، می بینیم که کتاب ها توصیفی و تبیینی شد و الان اکثر کتاب ها تهاجمی است یعنی حالت پرسشگری دارد یعنی نتیجه آن این است که طرف دیگر نمی گوید مسیحیت خوب است؛ بلکه می گوید اسلام بد است./968/پ202/س
ارسال نظرات