۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۲۳۷
مدیر شبکه جهانی سحر:

تفاوت دیدگاه‌ با نظام رسانه ای غرب عامل توجه جهانیان به رسانه های ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه جهانی سحر ارایه دیدگاه های متفاوت با نظام رسانه ای غرب را عامل تمایز شبکه جهانی سحر و سیمای فرانسوی آن از رسانه های رقیب دانست و بر تعمیق و تکیه بیشتر بر این وجوه تمایز تأکید کرد.
مجتهد مدير شبكه سحر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، مهدی مجتهد که در مراسم چهاردهمین سالگرد تأسیس سرویس فرانسوی زبان شبکه سحر سخن می گفت، افزود: با فراهم شدن امکان پخش شبکه سحر از ماهواره نایل ست، دامنه مخاطبان این شبکه در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه گسترده تر شده است، اما ما همچنان در پی توسعه این زمینه هستیم.

وی همچنین پیش بینی امکانات جایگزین پخش امواج شبکه ایرانی سحر در مناطق هدف آن را با توجه به محدودیت ها و تحریم های وضع شده علیه ایران ضروری دانست.

مدیر شبکه سحر حضور فعال، پویا و قدرتمند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تقویت پخش اینترنتی و پیشبرد هر چه روزآمدتر ابزارهای ارتباطی و از طریق وب سایت فرانسوی زبان شبکه سحر را از جمله عواملی خواند که توجه به آنها، نقش مهمی در تثبیت و ارتقاء جایگاه سیمای فرانسوی سحر بازی می کند.

مجتهد تصریح کرد: دور بودن از موقعیت بومی زیست مخاطب، از آفت هایی است که هر رسانه برونمرزی که بخواهد برای مخاطبی خارج از مرزهای جغرافیایی خود، تولید پیام کند، در معرض آن است. فضای اینترنت و بویژه وب سایتی که امکانات تعاملی آن با کاربران اش کامل و به روز باشد این زمینه را به برنامه سازان می دهد تا بازخورد فعالیت های خود را از مخاطبان آنها دریافت و در برنامه های خود به کار ببندند.

وی در همین حال بر ضرورت تکیه بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و ارایه دیدگاه های متفاوت نظام در عرصه جهانی و بررسی های عمیق تر و یافتن زمینه های بیشتری از نقاط تمایز و تفاوت سرویس فرانسوی زبان شبکه ایرانی سحر با رسانه های رقیب آن در جهان امروزین نیز تأکید کرده و گفت: این نقاط تمایز باید به بهترین وجه و در قالب رسانه ای برجسته شوند.

سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر که بیستم فروردین ماه، چهارده سال فعالیت خود در جمع شبکه های تلویزیونی برونمرزی رسانه ملی را پشت سرگذاشت، یکی از 6 سرویس تشکیل دهنده شبکه جهانی سحر است که در دو بخش صبحگاهی و شامگاهی در مجموع شش و نیم ساعت در شبانه روز پخش برنامه دارد.

این سیما در کنار سیماهای انگلیسی، بوسنیایی، کردی، آذری و اردو جمعاً 44 ساعت از در شبانه روز( 20 ساعت کانال 1 و 24 ساعت از کانال 2) در معرض دید مخاطبان شبکه سحر در سراسر جهان قرار دارند. /916/د102/ع

ارسال نظرات