۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۳۵۲
مدیر موسسه تحقیقاتی لیله القدر:

محدود کردن دخالت های دولتی راهکار افزایش تولید ملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: بستر سازی اقتصادی و نظارت و اعتماد به مردم از سوی مسؤولان در سال تولید ملی جدی گرفته شود.
حجت الاسلام سيدعباس لاجوردي


حجت الاسلام سیدعباس لاجوردی، مدیر موسسه تحقیقاتی لیله القدر قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به انتخاب عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری برای سال 91 اظهار داشت: مقام معظم رهبری جامع‌ترین مطالب را در مورد اهمیت تولید ملی بیان کردند و اینکه تولید ملی همواره باید مورد توجه باشد.

وی اظهار داشت: اقتصاد تاثیر انکار ناپذیری در فرهنگ دارد و یک اقتصاد سالم و پویا بدون تولید ملی امکان پذیر نیست، از این رو باید همه تلاش خود را بکار گیریم و اقتصاد کشور را فعال کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاکید روایات اسلامی مبنی بر اینکه انسان باید دسترنج خویش را مصرف کند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که موجب نابسامانی اقتصاد کشور ما شده مساله نفت است و امام خمینی(ره) در این باره می‌گفتند این نفت ما را بدبخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید کارهای کشور را به جوانان واگذار کرد، گفت: از اینکه کارهای کشور به جوانان سپرده شود نباید بترسیم، باید از اشتغال و تصمیم گری جوانان کشور حمایت کنیم. باید فرهنگ جبهه و انقلاب و عشق به وطن و تمدن اسلامی را به محیط اقتصادی بیاوریم و بازار اسلامی را رونق بخشیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش افزایش تولید ملی در رفع معضلات فرهنگی جامعه، گفت: اگر جوانی به کار مورد استعداد خویش بپردازد و خود را شکوفا کند، از ثمره آن خانواده‌اش و جامعه بهره‌مند می شوند.

وی با تاکید بر نقش مردم در تولید ملی بیان داشت: تصور می شود برخی در کشور از باب خیر‌خواهی یا تنگ نظری، نمی خواهند اقتصاد توسط مردم رقم بخورد و حال آنکه این مردم بودند که انقلاب کردند و جنگ را به پیروزی ختم کردند، پس باید با اتکا به مردم موانع برداشته شود نه اینکه در این راه سنگ اندازی شود.

 این استاد حوزه علمیه با تاکید بر محدود کردن دخالت های دولتی در اقتصاد، گفت: اینکه کارخانه‌ها برای رتق و فتق امور عادی خویش با 22 شرکت و وزارتخانه درگیر باشند، چه معنایی دارد؟ آیا با این وضعیت می توان در معادلات جهانی حضور پیدا کرد؟

این محقق حوزه علمیه اذعان داشت: سیاست گذاری، بستر سازی و نظارت کار دولت است اما دخالت نه؛ دولت باید ظرفیت های اقتصادی را به مردم واگذار کند و بخش های خصوصی در این حوزه فعال شوند./909/ت302/ع

ارسال نظرات