۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۳۵۹
حجت الاسلام راشد یزدی:

درک هنر اصیل نیازمند گرایش به فطرت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به جایگاه والای هنر و نسبت آن با فرهنگ گفت: هر ملتی که از هنر فارغ باشد در واقع از فرهنگ، تهی است.
حجت الاسلام راشد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید آوینی و هنر متعهد در مجتمع امام رضا(ع) مشهد با اشاره به جایگاه هنر و هنرمند در اسلام گفت: تنها کسانی می توانند هنر را تشخیص داده و درک کنند که افزون بر آگاهی علمی، زمینه فطری هنری هم داشته باشند.

وی افزود: هنر یک ارزش است و اسلام که دین ارزش ها است، اهمیت بسیاری برای آن قائل است و هنرمند و محصولات هنری را اکرام می کند. حتی در جنگ ها هم به سربازان اجازه صدمه به آثار هنری و طبیعی را نمی دهد چرا که اسلام دین فرهنگ است نه جنگ و نبرد.

این خطیب برجسته اظهار کرد: فرهنگ یعنی زحمات و ذوق هایی که انسان به کار می برد و به صورت هنر ظاهر می شود و هویت هنری فرد را تشکیل می دهد؛ از این رو هر ملتی که از هنر فارغ باشد در واقع از فرهنگ، خالی است.

حجت الاسلام راشد یزدی با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به هنر و هنرمند در جامعه ادامه داد: هنر نشان عظمت روح بشری است و نگاه به هنر باید همراه با درک عمیق باشد.

گفتنی است، این مراسم از سوی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با حضور هنرمندان بسیجی و مسؤولان فرهنگی مشهد در مجتمع امام رضا(ع) مشهد واقع در پارک ملت برگزار شد./930/پ202/س
ارسال نظرات