۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۳۸۹

55 درصد نیات واقفان آذربایجانی برای اقامه عزای اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اعلام کرد: 55 درصد نیات موقوفات استان برای اقامه عزای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه هماهنگی سوگواری یاس نبوی امروز با حضور نمایندگان دستگاه های فرهنگی استان در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این جلسه با اشاره به این که 55 درصد نیات واقفان استان برای اقامه عزای اهل بیت (ع) است، اظهار داشت: مردم ولایتمدار آذربایجان همواره عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کرده اند.

وی با تاکید بر برگزاری ویژه برنامه های سوگواری ایام فاطمیه در شأن بانوی دو عالم در جوار امامزادگان استان، خاطر نشان کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که بقاع متبرکه و امامزادگان استان تبدیل به قطب های فرهنگی مناطق شوند، سوگواری یاس نبوی به صورت کشوری در تبریز برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از آن بانوی مکرم اسلام به عنوان اسوه عالم خلقت یاد کرد و گفت: لحظه لحظه زندگی ایشان برای تمامی بشریت درسی آموزنده و ماندگار است.

وی با بیان این که حقیقت حضرت فاطمه(س) لیله القدر عرفا است، ایشان را مظهر تجلی و آینه تمام نمای احدیت دانست و با اشاره به نحوه زندگی دخت رسول الله با حضرت علی (ع) ولایت پذیری ایشان را الگویی برای مسلمانان و خصوصاً شیعیان معرفی کرد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در سطوح مختلف اجتماعی تصریح کرد: این امر تنها وظیفه یک دستگاه فرهنگی خص نیست، بلکه تمامی متولیان فرهنگی و دینی بایستی با انسجام و استراتژی واحد در برابر جنگ نرم دشمنان نسبت به ترویج ارزش های فاطمی تلاش کنند.

گفتنی است، در پایان این جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه های فرهنگی استان به ارائه نکته نظرات و برنامه های خود در ایام فاطمیه پرداختند./935/پ202/س
ارسال نظرات