۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۳۹۱

اعزام 280 مبلغ فاطمیه به مناطق مختلف زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 280 روحانی و مبلغ در ایام فاطمیه به مناطق و مساجد مختلف استان زنجان اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام علي دشتکي،  مديرکل تبليغات اسلامي استان زنجان
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه از روحانیون و شخصیت‌های علمی در اجرای مراسم ایام فاطمیه دعوت می‌شوند، اظهار داشت: از 70 شخصیت علمی مطرح در این ایام دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در 26 مسجد به صورت ویژه مراسم مربوط به ایام فاطمیه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: 148 مورد نشریه نیز در زمینه سیره حضرت فاطمه زهرا، شهادت ایشان و مسائل مربوط به این ایام در استان زنجان تولید و توزیع می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تبیین سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) در سطح دستگاه‌های دولتی، حمایت از برنامه‌های شاخص محوری و مذهبی در ایام فاطمیه و تولید محتوا و ارسال پیامک از جمله اقدامات ستاد شئون فرهنگی در این ایام به شمار می‌رود، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با روحانیون هجرت مستقر به منظور پوشش روستاهای مورد نظر در ایام فاطمیه صورت گرفته است.

وی به برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس، آموزشگاه‌ها، مساجد و مراکز علمی اشاره کرد و افزود: در این گفتمان‌ها موضوعات مختلفی چون جایگاه زن قبل از اسلام و بعد از اسلام، خطبه‌های حضرت زهرا (س) در امور سیاسی و اجتماعی و سیره ایشان مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و حرکت‌هایی که محتوای غنی داشته باشند بیشتر مورد توجه ستاد شئون فرهنگی استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: برگزاری همایش ویژه فاطمی از جمله برنامه‌های ستاد شئون فرهنگی در ایام فاطمیه است.

وی با بیان اینکه کمیته بانوان نیز برنامه‌های مشخص و پر محتوایی در ایام فاطمیه در نظر دارند، ادامه داد: حضور بانوان مبلغه در 22 مدرسه استان زنجان و برگزاری نشست با دانش‌آموزان از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مسابقات مختلفی در سطح استان از جمله مسابقه چهل حدیث از احادیث حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در فضای سایبری نیز برنامه‌ریزی شده است که در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هویت فرهنگی ما و تبلور اصول ارزش‌های اسلامی ما از سیره معصومان نشات می‌گیرد، اضافه کرد: اگر مردم خواستار عزت و سعادت دنیوی و اخروی هستند باید به سیره اهل بیت و قرآن چنگ بزنند.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه عزاداری‌ها و انجام مراسمات ویژه اهل بیت (ع) یکی از استان‌های پیشرو و پیشتاز در کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: به مناسبت ایام مختلف برنامه‌ریزی‌های متعدد و مختلفی توسط مردم با محوریت شورای هیئات مذهبی و مساجد انجام می‌شود.

وی با بیان این که جلسه امروز ستاد شئون فرهنگی در راستای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و حمایت و پشتیبانی از حرکت‌های مردمی برگزار شده است، ادامه داد: در استان برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های خوبی توسط مردم و دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ستاد ایام فاطمیه در مرکز استان و شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه فعالیت می کنند، گفت: برگزاری عزاداری خیابانی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) یکی از برنامه‌های شاخص استان زنجان به شمار می‌رود، که فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه در استان زنجان صورت گرفته و استان در حال حاضر به عنوان الگو مطرح است.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و مردم و هیئت‌ها باید در انجام مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) به بهترین نحو ظاهر شوند، ادامه داد: انسجام مساجد و هیئت‌های مذهبی در روز شهادت ام ابیها باید بیشتر شود.

وی اضافه کرد: عزاداری‌های استان زنجان در ایام فاطمیه در دو سال اخیر بازتاب بسیار خوبی داشته است و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های منسجم و صحیح جلوه خوبی داشته باشند./935/د102/س
ارسال نظرات