۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۷۰۱

تأکید شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی بر احیای موقوفات حوزوی استان

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که شهرستان خوی از بیشترین تعداد موقوفات مدارس علمیه در استان برخوردار است، افزود: متأسفانه در حال حاضر بخشی از این موقوفات هنوز احیا نشده و عواید آن برای مدارس علمیه این شهرستان استفاده نمی شود.
جلسه شوراي مديريت حوزه علميه آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، نخستین جلسه ماهانه مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در سال جاری، شب گذشته با حضور شورای این مدیریت در دفتر امام جمعه خوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و نایب رییس مرکز مدیریت آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به احیای فرهنگ وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی به سنّت شریف وقف توجهی خاص داشت و همچون دیگر فقهای بزرگ اسلام در کتاب تحریرالوسیله بابی را در کنار سایر فروعات دین به وقف اختصاص داد که نشان‌دهنده اهمیتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به فرهنگ وقف ایجاد شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با پدیده شوم موقوفه خواری خاطرنشان کرد: غصب و سندسازی علیه موقوفات، پرداخت نکردن اجاره آن ها، بستن قراردادهای اجاره با ثمن بخس و در حالت کلی موقوفه خواری از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی است که امیدواریم با عنایت و توجه مسؤولان محترم سازمان اوقاف این پدیده شوم ریشه کن شود.

نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که شهرستان خوی از بیشترین تعداد موقوفات مدارس علمیه در استان برخوردار است، افزود: متأسفانه در حال حاضر بخشی از این موقوفات هنوز احیا نشده و عواید آن برای مدارس علمیه این شهرستان استفاده نمی شود.

وی موقوفات مسجد ملاحسن، مسجدخان، مدرسه علمیه شفیعیه و بخشی از موقوفات حاج میرزا ابراهیم شهید را از جمله مواردی برشمرد که احیای آن ها نقش به سزایی در استقلال مالی حوزه های علمیه استان خواهد داشت.

حجت الاسلام قهرمانی مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی نیز در این جلسه به تشکیل کمیته ای در شورای عالی حوزه های علمیه اشاره و اظهار کرد: این کمیته برای شناسایی و تفکیک موقوفات حوزه های علمیه با حضور دو نماینده از اداره اوقاف و دو نماینده از شورای عالی تشکیل شده و مصوبات مهمی به همراه داشت که امیدواریم با همکاری مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه استان گام های اساسی در جهت احیای موقوفات حوزه های علمیه برداشته شود.

گفتنی است، در پایان جلسه حجت الاسلام قهرمانی، مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی به همراه حجت الاسلام فخری، مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان از برخی از موقوفات ذکر شده بازدید کردند. /938/پ202/س
ارسال نظرات