۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۷۱۷
آیت الله صافی گلپایگانی:

رسیدگی به امور محرومین برآوردن حاجت امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی رسیدگی به امور محرومین را برآوردن حاجت امام زمان دانست و افزود: اگر کسی نسبت به وضع محرومین بی تفاوت باشد، فرقی بین مرده و زنده اش نخواهد بود.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسؤولان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رسیدگی به امور محرومین حاجت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که شما آن را برآورده می کنید؛ اولین کسی که از دستگیری این قشر خوشحال می شود اوست و اگر جایی کمبودی باشد ایشان ناراحت می شوند.

وی با بیان اینکه در روایات داریم اهل معروف و کسانی که مایل به خدمتگذاری مردم هستند خود از افراد نیارمند محتاج تر به این کارها هستند اظهار داشت: این کارها باید برای خدا باشد و اگر کسی نسبت به وضع محرومین بی تفاوت باشد بداند که نسبت به او بی عنایتی شده است.

این مرجع تقلید با تاکید برغیرت دینی گفت: ما باید به فکر جامعه و مردم باشیم، امربه معروف ونهی از منکر کنیم و از فساد و رعایت نشدن حریم بین محرم و نامحرم غصه بخوریم؛ حضرت علی(ع) در روایتی می فرماید اگر کسی به خیر تو امید نداشته باشد و زحمتی از مردم دفع نکنی و مردم از شخصیت تو در دنیا یا آخرت بهره ای نبرند با مرده تفاوتی نخواهی داشت.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نقاط ضعف جامعه را تنها منحصر در مسائل اقتصادی ندانست و افزود: جامعه در مسائل اخلاقی، دینی، سیاسی کمبود هایی دارد که باید به آنها توجه شود؛ دستور اسلام این است که طوری در صدد رفع این کمبود ها باشید تا همه مردم جامعه از این حمایت ها برخوردار باشند و زندگی متوسطی داشته باشند.

وی با تقدیر از زحمات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: عملکرد شما موجب خوشحالی است و مورد توجه است ولی باید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد؛ کمیته امداد با خلوص نیتی که دارد بسیاری از نقاط ضعف را برطرف کرده است؛ این کارها موجب افتخار است و اگر انسان چنین دغدغه ای نداشته باشد هیچ افتخاری نیز نخواهد داشت.

همچنین در ابتدای این دیدار حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته ارائه داد و گفت: با وام هایی که به محرومین تعلق گرفته است حدود 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده ایم.

وی به خود کفایی رساندن 80 هزار خانوار را از افتخارات سال گذشته این نهاد دانست و اظهار داشت: امسال نیز با دولت رایزنی هایی داشته ایم که با تامین منابع مالی بتوانیم بیش از پیش در جهت تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی موفق باشیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه فعالیت های این ارگان در مسائل اقتصادی خلاصه نمی شود گفت: ما در بعد فکری و اعتقادی و اخلاقی نیز سرمایه گذاری کرده ایم؛ از جمله می توان به برگزاری کلاس های مهارت آموزی برای زنان سرپرست خانوار و دختران روستایی که سواد چندانی ندارند اشاره کرد.

انواری همچنین از فعالیت 70 روحانی جهت مشاوره دینی خبر داد و تصریح کرد: خانواده های تحت پوشش به طور مستقیم با ایشان در ارتباط هستند و مشکلات خود را با آنها در میان می گذارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تهاجم دشمن بیشتر در حوزه اقتصادی است گفت: ما تلاش داریم از آسیب هایی که ممکن است خانواده های تحت پوشش در این زمینه متحمل شوند جلوگیری کنیم./928/پ201/ب



ارسال نظرات