۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۷۶۹
خطیب نماز جمعه رشت:

تدابیر مقام معظم رهبری در احقاق حق هسته ای ایران غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت خاطر نشان کرد: تدابیر مقام معظم رهبری در احقاق حق هسته ای ایران غیر قابل انکار است.
امام جمعه موقت رشت


 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به موفقیت های ایران در مذارکات اخیر با گروه 1₊5 اظهار کرد: تاکنون در هیچ دوره ای غرب به این میزان در مذاکرات هسته ای کوتاه نیامده بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همه کشورها حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارند، گفت: ایران از سال 2003 و آغاز مذاکرات تاکنون همواره مورد تحریم و تهدید بوده است.
 
خطیب نماز جمعه رشت به تبیین چرایی عقب نشینی غرب از مواضع خصمانه گذشته پرداخت و گفت: غرب ناچار به پذیرش حقوق هسته ای ایران شد.
 
حجت الاسلام شفیعی زاده، قدرت و انسجام ملی را مهمترین مولفه پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای استامبول برشمرد و گفت: غرب به این نتیجه رسید که در موضوع هسته ای اختلافی بین دولت و مردم نیست و مردم حامی دولت هستند.
 
وی، هوشمندی و خردمندی مقام معظم رهبری را در احقاق حق هسته ای ایران بسیار موثر دانست و گفت: تدابیر مقام معظم رهبری برای بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای غیر قابل انکار است.

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: موضوع گیری اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن دستیابی به بمب اتمی براساس موازین اسلامی برای ایران، در عقب نشینی غرب بسیار تاثیرگذار بود.

وی عدم نتیجه بخش بودن تحریم ها در اداره ملت ایران را دیگر علت پیروزی ایران خواند و خاطرنشان کرد: تحریم به یک راهکار شکست خورده تبدیل شده و غرب می داند که تاوان تحریم ایران ار مردم کشور های غربی پس می دهند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان یادآور شد: درگیری های ترویستی در سوریه که با تعلیق 16ماهه مذاکرات هسته ای همراه شد، توطئه غرب برای نابودی حامیان مقاومت در منطقه و تحت فشار گذاشتن ایران بود.
 
خطیب نماز جمعه رشت در ادامه در خصوص آغاز تبیلغات دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: مردم مانند دور نخست انتخابات حضوری وسیع و پررنگ داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم کسانی را انتخاب کنند که در شان استان بوده و توانایی دفاع از حق مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با انتقاد از موج جدید تورم و گرانی مایحتاج ضروری مردم، گفت: مسؤولان به رفاه مردم به ویزه اقشار کم درآمد توجه ویژه داشته باشند.
 
امام جمعه موقت رشت بر نظارت بیشتر بر بازار و مراکز فروش ارزاق عمومی تاکید کرد و گفت: مردم نسبت به نظام وفادارند وهمه چیز خود را برای نظام فدا می کنند و باید با مهار تورم و گرانی از مردم قدردانی کرد./950/پ202/ع

ارسال نظرات