۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۷۸۲
رهبر شیعیان بحرین:

برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین موجب عقب نشینی مردم از انقلاب نمی شود

خبرگزاری رسا ـ شیخ عیسی قاسم با انتقاد از افزایش خشونت های آل خلیفه با نزدیک شدن مسابقات اتومبیلرانی در بحرین گفت: اگر مسابقات اتومبیلرانی برگزار شود یا نشود، مردم هیچگاه از مطالبات مشروع و عادلانه خود عقب نشینی نخواهند کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه امروز شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به گسترش بحران در این کشور گفت: بحران های فراوانی هم اکنون در بحرین وجود دارد که می توان از بحران امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، تربیتی و دینی یاد کرد که همه این بحران ها از یک منبع که بحران سیاسی است نشات می گیرند.

وی افزود: بحران دیگری که در کشور وجود دارد بحران نظامی است که نمی خواهد اراده مردم را بپذیرد، حقوق آنان را بدهد، حق انتخاب حکومت و پارلمان و بهره گیری از ثروت های کشور را در اختیار مردم بگذارد، اجازه نمی دهد که مردم در پی کسب رزق و روزی باشند، عدالت را میان ملت جاری نمی سازد، آزادی دینی و آزادی بیان را مصادره کرده و اجازه نمی دهد که نسبت به مصائب و سختی هایی که دارند اعتراض کنند.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: بحران نظامی است که به تنهایی در اریکه قدرت نشسته و همه چیز را از آن خدا و هیچ چیز را برای مردم می داند و اگر چیزی به ملت می دهد آنرا صدقه می شمارد. بحران نظامی است که یک گام صادقانه برای حل بحران سیاسی برنمی دارد و هیچ توجهی به مشکلاتی که در حال پیچیده شدن است، نمی کند.

رهبر شیعیان بحرین از عدم پایبندی آل خلیفه به گزارش کمیته حقیقت یاب به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: نظام با تبلیغات رسانه ای گسترده از تشکیل کمیته ای حقیقت یاب خبر داد، کمیته ای که ملت هیچ نقشی در آن نداشت و تنها از سوی آل خلیفه تشکیل شده بود، اما هنگامی که گزارش این کمیته منتشر شد و اوج جنایت و تجاوز به حقوق بشر و حق شهروندی و تجاوز به حرمت خون و مال و ناموس مردم از سوی نظام را در آن مشاهده کرد به دور زدن این کمیته و رهنمودهای آن برای اعاده حقوق مردم پرداخت.

وی ادامه داد: پس از آن بود که حقوق بشر به صورت فزاینده ای مورد تجاوز قرار گرفت، کشتار عمد شهروندان از سوی نظام از سرگرفته شد، اعتراضات مسالمت آمیز مورد سرکوب قرار گرفت، حملات شبانه به مردم آغاز شد، معترضان به صورت دسته جمعی بازداشت شدند و خیل گازهای سمی به سوی منازل شلیک شدند.

شیخ عیسی قاسم درباره برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در بحرین بیان داشت: هرچه به زمان برگزاری این مسابقات نزدیک تر شدیم بر آمار بازداشت های دسته جمعی افزوده شد و خشونت گستاخانه نظامیان گسترش یافت و روحیه انتقام گیری مقامات از مردم به شدت افزایش پیدا کرد و به گونه ای عمل می کنند که گویی جنگ بسیار سختی در کشور به وقوع افتاده است.

خطیب جمعه شهر دراز تاکید کرد: بیش از یکسال از جنبش اصلاح طلبانه مردم گذشت، اما حکومت همچنان به این مطالبات عادلانه پشت کرده و بر کشتار و استفاده از خشونت و عنف سهمگین علیه مردم اصرار می ورزد، لیکن ملت در این حالت نیز صبر پیشه کرده و در راه دستیابی به عزت و آزادی و کرامت و بازپس گیری همه حقوق از دست رفته خود ثابت قدم هستند و حاضرند گرانبهاترین چیز خود را در این راه تقدیم کنند.

این عالم انقلابی با اشاره به خواسته های ملت بحرین گفت: ملت بحرین تنها می خواهند همانند همه ملت های آزاده زندگی کنند، سرنوشت خود را بدست خود رقم بزنند، حقوق سیاسی را بر اساس حقوق شهروندی انجام دهند، آزادی دینی داشته باشند، وضعیت معیشیتی خوبی داشته باشند، و در مراحل مختلف با آنان به صورت عادلانه برخورد شود، همه این حقوق از مردم سلب شده و حتی مطالبه این موارد نیز جرم تلقی شده و مجازات سختی از سوی دولت بدین منظور اتخاذ شده است.

وی خاطر نشان ساخت: مقامات نیز از مردم می خواهند که اراده خود را اسیر آنها کنند، حق سرکوب شهروندان را به آنها بدهند، هیچ اعتراضی به سلب حقوق سیاسی و دینی خود و به غارت رفتن ثروت های کشور و گسترش فساد اخلاقی نکنند، نسبت به تجاوز به حرمت دین و تجاوز به شعائر دینی بی توجه باشند و از مردم می خواهند پس از آنکه در راه این جنبش خون دادند، زندانی شدند، طعم شکنجه را چشیدند، اموال آنها از سوی دستگاهای دولتی به مصادره رفت، به مقدسات آنها توهین شد و انواع مصائب را متحمل شدند همه چیز را به فراموشی سپرده و به خانه های خود بازگردند و دوباره در برابر وضعیت سیاسی و نظام جلاد تعظیم کنند.

آیت الله عیسی قاسم بر ادامه اعتراضات مردمی تاکید کرد و افزود: آرزوی عقب نشینی ملت، به فراموشی سپردن جنایت ها و صبر در برابر ظلم و ستم را تنها باید از دیوانگان انتظار داشت، غیرممکن است که شهروندان حق و عزت و آزادی و احترام به اراده را به بندگی و اسارت نظام عوض کنند و هیچ کس، هیچ شرط و هیچ تروریسمی نمی تواند ملت را از رسیدن به هدفی که دارد، دور سازد.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: اگر مسابقات اتومبیلرانی برگزار شود یا نشود، نظام در برابر ملت کوتاه بیاید یا نیاید، عرب ها در قبال ملت بحرین انصاف داشته باشند یا به آنها ظلم کنند، فردی در کنار مردم قرار گیرد یا قرار نگیرد، ملت بحرین به راه خود برای دست یابی به حقوق و بازگرداندن آزادی و کرامت ادامه خواهند داد و در این راه از کشتار و ظلم و ستم هیچ ترسی ندارند.

وی با مقایسه خواسته های مردم و خواسته های مسوولان اظهار داشت: اراده دولت و اراده مردم، اراده تسلط در برابر آزادی، اراده به حاشیه کشیدن و رهایی از سرسپردگی، اراده بندگی و ظلم و اراده عدالت و انصاف و اراده لجاجت و اراده مقاومت و جهاد است و بر وجدان امت و جهانیان واجب است که نسبت به این دو اراده حکم کرده و در قبال آن مسوول باشند.

شیخ عیسی قاسم در بخش پایانی خطبه های خود تاکید کرد: مردم بحرین در راه اصلاح و تغییر ثابت قدم هستند و به سوی حق و وجدان بیدار و دوران بدون فساد و ستم گام برمی دارند و اعتقادشان اینست که زندگی و دین بدون این اصلاحات امکان پذیر نیست./980/ب912/ک
ارسال نظرات