۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۷۸۵
خطیب جمعه نجف:

همه برای ریشه کن شدن بازماندگان حزب بعث تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف با اشاره به جنایت های صدام گفت: فراموشی جنایت های حزب بعث غیرممکن است و همگان باید برای ریشه کن شدن حزب بعث تلاش کنند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در شهرهای مختلف عراق گفت: انفجارهای تروریستی که در بغداد و سایر مناطق رخ داد و منجر به شهادت 35 تن و زخمی شدن جمعی از شهروندان شد در ادامه اقدامات سیاهی است که از سوی تروریست ها با هدف کشتار مردم بی گناه انجام می گیرد.

وی افزود: این اقدامات جنایتکارانه و خون بیگناهان تنها به ثبات و صلابتمان می انجامد و بر ایمان و حقانیت ملت عراق می افزاید.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به هدف قرار دادن نمایندگان مراجع تقلید تصریح کرد: هدف قرار دادن نمایندگان مراجع تقلید نمونه جدیدی از اقدامات تروریستی است و از سیاستمداران می خواهم که این پدیده را که با هدف تعظیم در برابر گروه های تروریستی انجام می گیرد را مورد بررسی قرار دهند و با حمایت از نمایندگان مراجع تقلید و بازداشت عوامل آن، از تکرار چنین مسائلی جلوگیری کنند.

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سالگرد قتل عام کردها از سوی دیکتاتوری صدام یاد کرد و اظهار داشت: کشتار شهروندان کرد و بروز جنگ های مختلف از جنایت هایی است که نظام صدام مرتکب آن شد.

خطیب جمعه نجف گفت: اختلافات داخلی میان قشرهای مختلف ملت بدین معناست که دشمن واقعی که حزب بعث و تروریسم هستند را به فراموشی سپرده ایم . همه باید با هم همکاری کنیم تا بازماندگان حزب بعث را ریشه کن سازیم و از وقوع در اختلافات داخلی پرهیز نماییم.

سید صدرالدین قبانچی ادامه داد: جنایت های رژیم صدام نظیر به آتش کشیدن روستاها و زنده به گور کردن هزاران تن از شهروندان به هیچ وجه فراموش شدنی نیستند و بر همه شهروندان عراقی واجب است در کنار یکدیگر قرار گرفته و وحدت صف خود را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه نجف از کاهش اختلافات عراق با کویت ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: تصفیه حساب های مالی میان عراق و کویت و برقراری دو پرواز هفتگی از کویت به عراق که اولین آنها روز گذشته در فرودگاه نجف اشرف به زمین نشست از خبرهای مسرت بخشی است که نشان دهنده بازگشت روابط عراق با کشورهای همسایه است.

وی از دستور وجوب تراشیدن ریش در ارتش انتقاد کرد و گفت: از وزارت کشور و دستگاه های امنیتی می خواهم این قانون که دخالت در امور شخصی نظامیان به شمار می آید را لغو کرده و بدانند که ما بنده الگوی غربی نیستیم و جوانان ما با این مسائل به شدت برخورد خواهند کرد./980/ب902/ک



ارسال نظرات