۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۷۸۷
یکی از علمای عراق:

دانشجویان در برابر فرهنگ غرب ایستادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق از گسترش تهاجم فرهنگی غرب علیه عراق به شدت ابراز نگرانی کرد.
شيخ محمد يعقوبي از علماي نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای نجف اشرف در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم انسانی بغداد که در دفتر وی برگزار شد از تهاجم فرهنگی علیه عراق به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در این دیدار گفت: امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از جوانان عراقی تحت تاثیر تهاجم فرهنگی غرب قرار گرفته و به سوی انحراف و فساد اخلاقی گام برمی دارند. فرهنگ فاسد غرب حتی از سوی شهروندان غربی نیز طرد می شود، اما متاسفانه جوانان ما فریب این فرهنگ را می خورند و در انحطاط اخلاقی قرار می گیرند.

آیت الله یعقوبی افزود: برخی از جوانان در دام نقشه های غیراخلاقی غرب قرار می گیرند و متاسفانه بدون آنکه متوجه باشند به برآورده ساختن اهداف غرب در جامع اسلامی کمک می کنند و خود و جامعه را در معرض خطر قرار می دهند.

این عالم عراقی، دانشجویان را به ایستادگی در برابر فرهنگ غرب دعوت کرد و اظهار داشت: دانشجویان نقش مهمی در نجات جوانان از دام غرب و زدودن افکار غربی از جامعه دارند و با توجه به اینکه همواره با جوانان در ارتباط هستند باید با اخلاق نیکو در برابر نقشه های غرب بایستند و جوانان را از دامی که برای آنها گسترده شده است، با خبر سازند.

وی با اشاره به قدرتی که جوانان در جامعه دارند، تصریح کرد: برخی از جوانان از انرژی و توانی که دارند در راه های نامشروع و حرام استفاده می کنند و از این ثروت عظیمی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است به خوبی بهره نمی برند. این جوانان گاهی از توان خود برای فرار از جامعه و قرار گرفتن در گروه های خشن استفاده می کنند و گاهی نیز نیز از این نیرو برای برخی اقدامات نامعقول بهره می گیرند.

شیخ محمد یعقوبی بر لزوم توجه مسوولان به جوانان تاکید کرد و ادامه داد: عدم توجه به مسوولان و بهره نگرفتن از توانی که این قشر حساس دارند از عواملی است که به انحراف جوانان منجر می شود، خانواده ها و مسوولان دولت می توانند با ارائه برنامه های توجیهی از انحراف جوانان جلوگیری کرده و از توان آنان برای اداره کشور استفاده نمایند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: جوانی دوران حساس و مهمی است که باید قدر آن را دانست و از تلف شدن این توان خودداری کرد، جامعه نیز موظف است قشر جوان را به سوی خود سوق دهد و شرایطی را فراهم کند که جوانان در پرتو آن بتوانند در خدمتگزاری به جامعه مشارکت کنند./980/ب902/ک


ارسال نظرات