۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۹۲۸
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

نخستین وب سایت مذهبی مرز ایران و نخجوان بارگذاری شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه وب سایت اطلاع رسانی مسجد امام زمان(عج) جلفا با هدف ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان و نوجوانان با همکاری جمعی از جوانان این مسجد راه اندازی شد.
نخستین وب سایت مذهبی مرز ایران و نخجوان بارگذاری شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، این پایگاه اطلاع رسانی به آدرس masjed-jolfa.ir در زمینه های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی با اجرای مسابقات و ایجاد امکان درج مقالات و بسیاری از امکانات دیگر شروع بکار کرد.

به گفته مدیر این وب سایت انتشار اخبار مذهبی و فرهنگی شهرستان جلفا، همکاری با حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان، مسابقات مذهبی، مقالات، گزارش های تصویری از مراسمات ملی و مذهبی، کتابخانه دیجیتال، صوت های مذهبی، و بسیاری از برنامه های مذهبی دیگر از جمله فعالیت های این پایگاه مذهبی می باشد.

مسجد امام زمان (عج) جلفا در شهر مرزی جلفا که با کشور ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز می باشد واقع بوده و با اجرای برنامه های متنوع در این منطقه مرزی همواره نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی داشته است.

دهمین جشنواره استانی شعر کوثر در مرند برگزار می‌شود

محمدحسین شناور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند اظهار کرد: دهمین دور این جشنواره با هدف تبیین ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی حضرت زهرا (س) و نکوداشت مقام زن و مادر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با توجه به اهمیت و جایگاه نقش زنان در تربیت انسان‌های برجسته و همچنین تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه برگزار شده و مهمترین هدف آن شناساندن و بازآفرینی ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه با رویکرد شعر و ادب است.

وی گفت: جشنواره یاد شده در دو بخش موضوعی شامل ابعاد شخصیتی و توصیف منزلت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی و مقام و منزلت والای زن و مادر برگزار می‌شود.

شناور آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی شعر کوثر مرند را 15 اردیبهشت‌ماه جاری عنوان کرد و افزود: تنها آثار شعری با موضوعات مرتبط در این جشنواره پذیرفته شده و به آثاری که در دوره‌های قبل این جشنواره شرکت داده شده‌اند ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مرند، خیابان امام خمینی (ره)، جنب میدان مادر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند ارسال نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی MARAND.ERSHAD-AS.IR مراجعه کنند.

فاطمه زهرا(س) معلم کلاس ولایتمداری است

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر آن حضرت بوده تا با شناخت و بصیرت از زندگی و سیره آن بزرگوار درس بگیریم.

وی گفت: بسیاری از ابعاد شخصیتی آن حضرت از جمله مقام علمی وی مورد غفلت واقع شده و برای مردم شناخته شده نیست که باید مورد توجه اساتید دانشگاه قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه به بعد سیاسی زندگی آن حضرت اضافه کرد: ایشان در بعد سیاسی کمال وفاداری به ولایت و رهبری زمان خود را نشان و بر این امر تاکید می‌کردند، حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و سرمشق زنان عالم بوده که معرفی این شخصیت ارزنده به دختران و زنان جوان از رسالت‌های مهم دستگاه‌های فرهنگی در دانشگاه و مدارس است.

حجت الاسلام شربیانی خاطرنشان کرد: جوانان ما باید سیره و روش زندگانی سرشار از معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) را برای خود الگو قرار دهند.

بازدید جمعی از پاسداران سپاه عاشورا از مهد قرآن استان

اصغر وکیل‌زاده، مسئول مرکز آموزش عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا نیز در ابتدای این بازدید با اشاره به اینکه آموزش قرآن باید از اوایل کودکی آغاز شود، اظهار کرد: مهد قرآن یکی از بهترین گزینه‌ها برای آموزش‌های قرآنی برای انس هرچه بیشتر با قرآن است.

وکیل‌زاده با اشاره به اینکه باید کشوری قرآنی داشته باشیم، تصریح کرد: آموزش‌های قرآنی باید در جامعه و خانواده نهادینه شود.

وی در ادامه هدف از بازدید از مهد قرآن استان آذربایجان‌شرقی را آشنایی و الگوبرداری از فعالیت‌های موثر و موفق این موسسه برای پاسداران شرکت‌کننده در دوره‌های عقیدتی سپاه عاشورا دانست./935/د101/س

ارسال نظرات