۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۹۹۱

دو نمایشگاه بزرگ فاطمی میزبان سوگواران تبریزی است

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه شهرک آسمانی فاطیمون و مصحف فاطمه(س) در تبریز میزبان خیل سوگواران و عزاداران شهادت صدیقه طاهره(س) است.
يا فاطمه الزهرا (س)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه، نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون در جاده ائل‌گلی همچون سال‌های گذشته در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع آماده میزبانی از عموم سوگواران فاطمی در تبریز است.

حجت الاسلام اسلام صفرزاده، مسؤول ستاد منتظران ظهور با تشریح بخش های مختلف این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه که با تلاش شبانه‌روزی حدود 400 نفر به مدت 3 ماه راه اندازی شده، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

وی افزود: ‌برگزاری نمازهای جماعت، ختم قرآن، زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها و سخنرانی و عزاداری، غرفه پاسخ به شبهات، تئاتر خیابانی، برپایی غرفه‌های فروش کتاب و نرم افزار از برنامه‌های فرهنگی این نمایشگاه است همچنین ایستگاه‌های صلواتی و اکرام شام به بیش از 20 هزار نفر از دیگر برنامه‌های ستاد منتظران ظهور در این یک هفته است.

حجت الاسلام صفرزاده ادامه داد: این شهرک نمادین از سال 84 به همت ستاد منتظران ظهور در شهر تبریز برگزار می‌شود که شامل غرفه‌هایی چون نمادی از ‌کوچه های بنی هاشم، روضةالنبی، مسجدالنبی، جریان سقیفه، ماجرای کوچه، بیت الزهرا(س)بقیع، بیت الاحزان، چاه حضرت علی(ع)، باغ فدک است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج آئین سوگواری ایام فاطمیه مانند ایام محرم دانست و افزود: ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف ستاد منتظران ظهور است.

بنا بر این گزارش، همزمان با ایام سوگاری شهادت دخت نبی اکرم (ص) پنجمین نمایشگاه مصحف فاطمه(س) در تبریز گشایش یافته است،

ندیمی، فرمانده حوزه 15 بسیج خواهران تبریز هدف از برگزاری این نمایشگاه را بزرگداشت شهادت حضرت زهرای اطهر (س) و الگو پذیری از آن حضرت و نقش زنان در زندگی اجتماعی و فردی اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه عکس هایی از تصاویر شهداء، بیت الاحزان، محفل شمع، محفل مراسم تشییع جنازه حضرت زهرا (س)، ماکت و نماد اروند رود و شلمچه و بقیع به تماشا گذاشته شده است.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه خواهران بسیجی حوزه 15 و پایگاه های تابعه غرفه عفاف و حجاب و حلقه های صالحین را دایر کردند که روزانه 50 نفر به صورت ثابت در این حلقه ها حضور دارند.

گفتنی است، نمایشگاه مصحف فاطمه (س) در میدان رسالت، شهرک رازی با همکاری سپاه ناحیه تبریز، حوزه 15 و پایگاه امام موسی ابن جعفر (ع) تا هشتم اردیبهشت برای تماشای علاقه مندان دایر است .

همچنین علوی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری نهمین سوگواره شمیم یاس در رثای بانوی آب و آینه با حضور مردم متدین شهر تبریز خبر داد و افزود: برای نهمین سال متوالی، سوگواره شمیم یاس در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با ایام شهادت بانوی بزرگوار اسلام و همچنین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام سالهای دفاع مقدس، در شهر تبریز برپا می شود.

وی ادامه داد: امسال این سوگواره با حضور مداحان برجسته اهل بیت عصمت و طهارت، سخنرانان مذهبی، مسئولین شهر و مردم و عاشقان بزرگ بانوی اسلام طی دو روز متوالی اجرا می شود که همزمانی این مراسم و تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس مایه عظمت بخشی بیشتر این آیین شده است.

گفتنی است طراح، نویسنده و کارگردان بخش نمایش فرم شمیم یاس بر عهده یعقوب صدیق جمالی، مسئول گروه نمایشی کتل تبریز بوده است، همچنین حجه الاسلام سید صالح هاشمی، حجت الاسلام مطهری نژاد، حاج مهدی قربانی، حاج پدرام بهان فر، حاج مهدی خادم آذریان و کربلایی امیر خوش فهم در این مراسم به مداحی و تعزیه خوانی و سخنرانی برای حاضران خواهند پرداخت./935/پ202/ع

ارسال نظرات