۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۹۹۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

دولت در سال 90 کمک شایانی به مساجد نکرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دولت در سال 90 کمک شایانی به مساجد نکرده است عنوان کرد: اعتبار سال 90 برای ساخت و تجهیز مساجد 2 میلیارد و دویست و هفتاد میلیون در غالب 385 مسجد بوده است.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم بعد از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، حجت الاسلام آتش زر ریس شورای شهر استان قم و سردار هاشمی فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی طالب(ع) در در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار هاشمی فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی طالب(ع)، در سخنانی به سند چشم انداز ستاد انسجام بسیج و مساجد اشاره کرد و گفت: در این مورد قرار است مطالبی به صورت مکتوب ارائه و به دبیرخانه ارسال شود که تاکنون این امر محقق نشده است.

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی طالب(ع)، با بیان اینکه برای مساجد باید شناسنامه تهیه شود تا مشکلات آنها از طرف ستاد به بهترین شکل بر طرف شود، افزود: با توجه به اعتباراتی که برای مساجد در نظر گرفته می‌شود به ساخت پایگاه‌های بسیج نیز کمک شود.

حجت‌الاسلام شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نیز در سخنانی با بیان اینکه دولت در سال 90 کمک شایانی به مساجد نکرده است عنوان کرد: اعتبار سال 90 برای ساخت و تجهیز مساجد 2 میلیارد و دویست و هفتاد میلیون در غالب 385 مسجد بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، از کمک دویست میلیونی اوقاف برای ساخت بیست مسجد روستایی خبر داد و اظهار کرد: این کمک‌ها از محل اعتبار سازمان اوقاف کشور است اما برای مساجد شهری این اعتبارات لحاظ نشده است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام نجاریان نماینده سازمان تبلیغات استان قم، طی سخنانی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ائمه جماعات خبر داد و ابراز کرد: بحث تخصصی مهدویت و پرسش و پاسخ در این زمینه در شصت مسجد استان در حال پیگیری است.

نماینده سازمان تبلیغات استان قم، خاطرنشان کرد: برگزاری تفسیر قرآن در شصت مسجد استان به کمک سازمان اوقاف و آموزش صوت، لحن و تجوید از دیگر اقداماتی است که در مساجد صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام برقعی نماینده دفتر تبلیغات، نیز در این جلسه خاستار رسیدگی به اوضاع مساجد شد و گفت: مساجد نقش تعیین کننده‌ای در اعتلای فرهنگ در جامعه دارند و باید حوزه‌های فرهنگی و بسیج استان نیز هدفمند شوند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام آتش زر رییس شورای شهر قم، با تاکید بر اینکه مساجد باید مستقل باشند، خاطرنشان کرد: این مکان مقدس نباید با پول دولت و شهرداری اداره شود و یکی از مکان‌هایی است که مردم حاضرند در آن سرمایه‌گذاری کنند.

رییس شورای شهر قم، با اشاره به این مطلب که در محله‌های قدیمی مشکل مسجد وجود ندارد خواستار ساخت مسجد در منطقه‌های جدید شهر شد و ابراز کرد: چنانچه مشاهده می‌شود در برخی از مناطق بالای شهر مانند سالاریه سه مسجد بیشتر دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام آتش زر، خاطرنشان کرد: خیران باید ترغیب شوند تا در مناطقی از شهر که مسجد وجود ندارد یا تعداد آن کم است مبادرت به ساخت این مکان مقدس کنند.

در پایان این جلسه سردار مهدوی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، در سخنانی برگزاری این گونه جلسات را بسیار مؤثر خواند واظهار کرد: مصوبات این جلسات باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد و کسانی که موظف به اموری می‌شوند به بهترین شکل آن را انجام دهند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، در ادامه سند چشم انداز ستاد انسجام بسیج و مساجد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این سند باید طوری تنظیمک شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و به گونه‌ای نباشد که عملیاتی نشود.

وی در پایان همفکری مسؤلان را راه‌حل مناسبی برای غلبه بر مشکلات پیش رو دانست و اظهار کرد: اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و همه کسانی که در این راه خدمت می‌کنند اگر با یکدیگر هم افزایی داشته باشند تاثیر فراوانی در روند اعتلای مساجد خواهد گذاشت./927 /پ201/ع

ارسال نظرات