۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۰۹۵
معاون فرهنگی بعثه رهبری خواستار شد:

فراهم آوردن زمینه زیارت عالمانه و با معرفت برای زائران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از روحانیان عتبات خواست تا زمینه زیارت عالمانه و با معرفت را برای زائران فراهم آورند.
حجت‌الاسلام سيدجواد مظلومي، معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدجواد مظلومی در مراسم گردهمایی روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات و سوریه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد، به تشریح سیاست‌های فرهنگی اعزام روحانیان عتبات پرداخت.
 
وی با بیان روایتی از امام صادق‌(ع) درباره فضیلت زیارت امام حسین‌(ع)، شرایط به دست آمده در سفر زیارتی عتبات عالیات و سوریه را بی‌نظیر توصیف کرد و رسیدن به سطحی از معنویت را لازمه آمادگی و بهره‌مندی از فضایل آن دانست.
 
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به مشکلات سفر زیارتی عتبات عالیات، وظیفه روحانیان کاروان‌های زیارتی را سنگین توصیف و اظهار کرد:‌ مهم‌ترین سختی که برای یک روحانی در این سفر اتفاق می‌افتد روبه‌رو بودن با جمعی از زائران است که انتظارات مختلفی دارند و سطح دانش آنان متفاوت است.
 
وی با بیان این‌که روحانیان کاروان‌های عتبات سختی‌های سفر را به امید برکات معنوی آن به جان خریده‌اند و از این برکات بیش از زائران بهره‌مند می‌شوند، خواستار برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از فرصت به دست آمده و فراهم آوردن زمینه زیارت عالمانه، عامدانه و با معرفت برای زائران شد.
 
حجت‌الاسلام مظلومی با اشاره به معضل بدحجابی، یکی از راه‌های سامان یافتن وضعیت حجاب را استفاده از برکات وجودی اهل بیت‌(ع) و تحول در کسانی دانست که به سفر عتبات عالیات مشرف می‌شوند و از روحانیان خواست تا از این فرصت بی‌بدیل برای رفع این معضل استفاده کنند.
 
وی با بیان این‌که روحانیان عتبات با ذهن و قلب زائران مرتبط هستند و این شرایط زمینه هرگونه تغییر را در آنان فراهم می‌کند، استفاده از این فرصت را به عنوان یک هدف‌گذاری در برنامه‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: سفر زیارتی عتبات منشأ تغییرات در زندگی زائر شود و گام‌های وی را در حرکت به سمت دین بیشتر کند.
 
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمانان، پرهیز از انجام رفتارهایی که سبب ایجاد خدشه در وحدت می‌شود و اجتناب از رفتاری که مخالف وحدت است را خواستار شد و افزود: رفتار زائران باید گذشته از آثار اخلاقی و تعبد اعتقادی، با مواضع دین همراه باشد.
 
وی همچنین پیرایه‌زدایی از دین را وظیفه روحانیان کاروان‌های زیارتی عتبات دانست و توصیه کرد: برای به دست آوردن دل زائران از دین مایع نگذارید و عملی که هیچ امضای دینی به عنوان تأیید پشت سر آن نیست، ‌ترویج نکنید.
 
حجت‌الاسلام مظلومی با اشاره به برخی ناهنجاری‌های که بعضا در سفر زیارتی عتبات عالیات مشاهده می‌شود، از روحانیان خواست تا به ترویج آداب صحیح زیارت پرداخته و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا زمینه کمترین خرافاتی فراهم نشود. /920/پ202/ن

ارسال نظرات