۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۷۱۰۷
علامه غریفی:

آل خلیفه از شکنجه و کشتار مردم بحرین لذت می برد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین با اشاره به شرایط بحرانی این کشور گفت: آل خلیفه از شکنجه و کشتار مردم بحرین لذت می برد و اصرار دارد که آزادگان بمیرند.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی علما، علامه سید عبدالله غریفی از علمای شیعه بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول، اوضاع این کشور را به شدت بحرانی توصیف کرد و گفت: اوضاع بحرین به شدت بحرانی است و کسانی که ادعا می کنند بحرین در وضعیت خوبی بسر می برد، دروغگویی بیش نیستند و همه تلاش های صورت گرفته برای آرام نشان دادن اوضاع و سرپوش گذاشتن بر تروریسم و کشتار مردم بیهوده بوده است.

وی افزود: مقامات با برگزاری مسابقات فرمول یک می خواستند جهانیان را قانع سازند که اوضاع در بحرین کاملا آرام بوده و ثبات بر کشور حاکم است، اما نتایجی کاملا بر خلاف خواست و رغبت آنها بدست آمد و رسانه های جهان بیش از آنکه به این مسابقات توجه کنند به گزارش حوادث خیابان ها، راهپیمایی ها، تجمعات، خشم ملت و سرکوب مردم از سوی نیروهای امنیتی پرداختند.

علامه غریفی با اشاره به شهادت یکی از جوانان انقلابی در هنگام برگزاری مسابقات فرمول یک تصریح کرد: صلاح عباس حبیب همزمان با برگزاری این مسابقات از سوی نیروهای امنیتی به شهادت رسید و پیکر وی نیز در یکی از مزارع پیدا شد، مسوولان اینچنین با ملت خود برخورد می کنند.

این عالم بحرینی ادامه داد: جوانی بی گناه برای مطالبه حقوق عادلانه و مشروع ملت به خیابان آمده بود، اما با گلوله های نظامیان مواجه شد و پیکر پس از آنکه ربوده شده و مورد شکنجه وحشانیه قرار گرفت و به قتل رسید در یکی از مزارع انداخته شد تا زن و 5 فرزند وی یتیم شوند و اندوه فراوانی بر خانواده او وارد شود.

وی اظهار داشت: ظلم های بی شماری نظیر قتل و سرقت و تجاوز به نوامیس و مقدسات در بحرین انجام می گیرند، این ظلم تا به کی ادامه خواهد یافت و مصیبت های مردم چه زمانی پایان می یابند؟ ادامه ظلم و ستم غیرممکن است و ظالمان بر اساس سنت الهی به زودی از بین خواهند رفت.

سید عبدالله غریفی از وضعیت وخیم یکی از فعالان حقوقی در زندان های آل خلیفه یاد کرد و خاطر نشان ساخت: عبدالهادی الخواجه در وضعیت بسیار بدی بسر می برد و زندگی وی در خطر قرار گرفته است. آنچه بر این فعال حقوقی می گذرد مختصری از مصائب ملت و دردهای وطن و آزادی در بحرین به شمار می آید.

خطیب جمعه قفول تاکید کرد: مقامات در برابر همه درخواست های و مطالبات برای آزادی زندانیان همچنان سکوت اختیار کرده و اصرار دارند که آزادگان بمیرند. در حقیقت می توان گفت که نظام از شکنجه فرزندان این کشور لذت می برد و دوست دارد که مردم جان خود را از دست بدهند، خون آنان جاری شود و ناموس شهروندان مورد هتک حرمت قرار گیرد.

وی اصلاحات سیاسی آل خلیفه را دروغی بزرگ توصیف کرد و بیان داشت: اوضاع بحرین به سوی افزایش خشونت و کشتار و خونریزی پیش می رود و اگر وضعیت بدین منوال باقی بماند دیگر مردم به اصلاحات سیاسی بسنده نمی کنند. از مقامات می خواهم تا فرصت را از دست نداده و تا امید به اصلاحات در نزد مردم از بین نرفته دست بکار شده و بر کشتار مردم پافشاری نکنند و بدانند که خشونت تنها به تحکیم عزم و اراده شهروندان منجر می شود.

علامه غریفی افزود: آل خلیفه اراده مردم را ناچیز شمرده و می خواهد با اصلاحاتی صوری و نمایشی به مردم نشان دهد که در پی اصلاحات سیاسی است، این امر نشان می دهد نظام در پی تغییر واقعی نیست و تمایلی به برآورده ساختن خواسته های شهروندان ندارد./980/ب902/ک


ارسال نظرات