۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۱۱۰
شیخ عیسی قاسم:

اقدامات آل خلیفه جنون آمیز است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین گفت: نظام بحرین با گسترش تدابیر امنیتی و استمرار در کشتار مردم روش جنون آمیزی را در پیش گرفته است.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور گفت: افزایش قلع و قمع شهروندان، بازداشت های گسترده انقلابیون و کشتار مردم از سوی نظام در هنگام برگزاری مسابقات فرمول یک در هفته گذشته نه تنها به بحران کنونی پایان نداد، بلکه این بحران را گسترده تر و بحرانی تر کرد.

وی تلاش آل خلیفه برای کشتار مردم را جنون آمیز توصیف کرد و افزود: نظام بحرین با گسترش تدابیر امنیتی و استمرار در کشتار مردم روش جنون آمیزی را در پیش گرفته است و هم اکنون نیز تلاش می کند تا عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی که در بند است را به قتل برساند.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: اصرار بر قتل عبدالهادی الخواجه که در بند نیروهای امنیتی بحرینی مورد حمایت نیروهای اشغالگر سعودی است بوسیله شکنجه شدید و جنایت علیه آزادی بیان انجام می گیرد، این امر یکی از نمونه های بی ارزش شمردن مردم از سوی نظام است.

رهبر شیعیان بحرین اقدامات امنیتی آل خلیفه را بیهوده خواند و اظهار داشت: ایجاد رعب عمومی و افزایش بازداشت و حمله به سوی منازل شهروندان و گسترش خشونت علیه مردم از سوی نظام نمی تواند ثبات را بر کشور حاکم سازد.

وی از سکوت جهانیان در قبال جنایت های آل خلیفه علیه ملت بحرین به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: جهانیان چگونه می توانند در برابر ظلمی که به ملتی صلح طلب وارد می شود سکوت اختیار کرده و از این ملت مظلوم دفاع نکنند.

خطیب جمعه شهر دراز تاکید کرد: همه گناه ملت بحرین اینست که در راهپیمایی و تجمعات مسالمت آمیز شرکت می کنند و از پایمال شدن حق و افزایش ظلم علیه خود اعتراض دارند. حقوق ملت بحرین پایمال شده، ارزش های آنان مورد تجاوز قرار گرفته است.

شیخ عیسی قاسم در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه تاکید کرد که پیروزی از آن ملت بحرین است و این ملت سرانجام به حقوق خود دست خواهد یافت./980/ب912/ک


ارسال نظرات