۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۷۱۴۲
مدیر مسؤول موسسه تحقیقاتی لیله القدر:

کارگر واسطه فیض و آبادانی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر، با اشاره به اینکه فرق گذاشتن بین مشاغل مختلف برخواسته از نظام و فرهنگ غربی است، گفت: ما در فیلم های خود به جای اینکه دکتر و مهندس بگوییم، خوب است این گفته امام راحل را بگوییم که کارگر یعنی واسطه فیض و آبادانی جامعه اسلامی.
حجت الاسلام سيدعباس لاجوردي


حجت‌الاسلام سید عباس لاجوردی، مدیر مؤسسه تحقیقاتی لیلة‌القدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: بزرگترین مشکلی که ما در جامعه داریم این است که قانون کار جمهوری اسلامی راه را بر کار، کارفرما و پیمان کار بسته و کارگران از قانون کار برای بد کاری استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: نظام آموزشی ما باید به صورتی طراحی شود که متخصص محور باشد نه کارگر محور؛ کارآفرینی با بسترسازی، قانون سازی و ساده سازی قانون احیا می شود نه با توسعه و گسترش مراکز کار آفرینی.

حجت‌الاسلام لاجوردی اظهار داشت: از اشتباهات ما این است که ملاک را بی کاری قرار داده ایم و بیمه بی کاری می دهیم، ما باید بیمه پرکاری داشته باشیم به این معنی که کارگر به اندازه توانش کار کند و و به اندازه نیازش بهره مند شود.

وی با بیان این نکته که کارگر باید تأمین شود خاطر نشان کرد: البته تأمین کارگر الزاما نباید از سوی کارفرما باشد،  کارفرما باید هزینه کار را بدهد نه اینکه در قبال متخصص شدن کارگر که وظیفه دولت است هم هزینه بپردازد.

مدیر مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر بیان داشت: ما باید یک مرور کامل در قانون کار و حمایت های بی مورد از کارگر نسبت به اشتباهاتش داشته باشیم، تا راه برای استفاده از قانون، برای بد کاری بسته شود.

وی با اشاره اینکه جامعه بدون کار، جامعه وابسته است گفت: ما اسم کارگر نمی خواهیم، ما کارگری می خواهیم که خود را شریک کار ببیند بدین صورت که با طراحی مکانیزمی کامل کارگر را در سود، زیان و بازدهی کار شریک کنیم.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: حمایت از تولید ملی در ایجاد کیفیت، فرهنگ سازی مصرف مفید و قیمت مناسب از عواملی است که در ایجاد انگیزه خرید کالاهای داخلی موثر است.

وی با اشاره به اینکه فرق گذاشتن بین مشاغل مختلف برخواسته ازنظام و فرهنگ غربی است، گفت: ما در فیلم های خود به جای اینکه دکتر و مهندس بگوییم، خوب است این گفته امام راحل را بگوییم که کارگر یعنی واسطه فیض و آبادانی جامعه اسلامی. /929/ت302/ن

ارسال نظرات