۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۲۰۵
معاون اول رییس جمهور در خوزستان:

ایجاد اختلاف بین ایران و عراق مهم‌ترین توطئه دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس جمهور، خوزستان را به عنوان نگینی درخشان در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ایران و عراق باید با هوشیاری گام های اساسی در جهت توسعه بیش از پیش روابط بردارند و دو طرف برای این مهم می بایست از همه فرصت ها و ظرفیت های یکیدگر به بهترین شکل استفاده کنند.
محمد رضا رحيمي ، معاون اول رييس جمهور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صادراتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان، با اشاره به اقدامات و دسیسه‌های دشمنان نظام جهت تفرقه بین ایران با سایر کشورهای منطقه، اظهار داشت: مهمترین هدف توطئه‌های طراحی شده در چند روز اخیر فاصله و ایجاد اختلاف میان ایران و عراق است که باید مراقب این گونه اقدام های خبیثانه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران و عراق همچون دو روح دمیده شده در یک کالبد هستند، اظهار داشت: هر پیشرفتی در عراق رخ دهد به منزله پیشرفت ما و هر پیشرفتی در ایران شکل گیرد به منزله پیشرفت عراق است و دو کشور باید در راستای یاری رساندن به یکدیگر رقابت و تلاش کنند و در این رقابت از همدیگر پیشی گیرند.

این مقام مسؤول، اتحاد تهران و بغداد را یک اتحاد ناگسستنی و موجب ناراحتی دشمنان دانست و گفت: ایران و عراق به واسطه شیطنت‌های دشمنان سال‌ها دور از هم بودند اما امروز شرایط به گونه‌ای است که دو ملت و دو کشور بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند و می توانند مکمل توسعه و پیشرفت یکدیگر باشند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور به ویژه بین استان‌های همجوار خوزستان و بصره، گفت: استانداران استان های مرکزی باید تام الاختیار شوند و به استاندار خوزستان نیز گفته شده که در زمینه گسترش روابط با عراق با سرعت به پیش برود و نگران گرفتن مجوزها در این مسیر نباشد.

رحیمی با بیان اینکه بندر بصره یکی از شهرهای مهم صاحب نام در منطقه و جهان است، اظهار داشت: خوزستان و بصره دو استان همجواری هستند که می‌توان هر دوی آنها را به نگینی درخشان در منطقه توصیف کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکراتی که در جریان سفر اخیر نوری مالکی نخست وزیر عراق به تهران با وی صورت گرفت، اظهار داشت: ما برای احداث 200 هزار واحد مسکونی و سه هزار مدرسه در عراق مذاکراتی کردیم و آقای علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی برای عقد قراردادهای مربوطه به زودی به عراق سفر خواهد کرد.

رحیمی گفت: هر قدمی که در عراق برداشته شود گامی در جهت پیشرفت و توسعه ایران نیز محسوب می شود و این روند یک روند دو جانبه است به طوری که هر گامی که در مسیر پیشرفت ایران برداشته شود گامی در مسیر پیشرفت عراق خواهد بود.

وی تصریح کرد: بیشتر منابع عظیم منطقه در ایران و عراق است و کشور عراق به زودی می تواند صادرات نفتی خود را به 9میلیون بشکه برساند، در ایران هم هر روز منابع و ذخایر جدیدی کشف می شود.

این مقام مسؤول بیان داشت: ایران و عراق باید با هوشیاری گام‌های اساسی در جهت توسعه بیش از پیش روابط بردارند و دو طرف برای این مهم بایستی از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های یکیدگر به بهترین شکل استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور در پایان سخنان خود اظهار داشت: مسؤولیت استاندار خوزستان در ایران و استاندار بصره در عراق برای گسترش روابط دو کشور بسیار مهم و اساسی است و امید است با اقدام ها و فعالیت‌های خود به پیشرفت و اقتدار ایران و عراق در منطقه و جهان بیافزایند./9465/پ202/ج

ارسال نظرات