۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۳۰۱

اجرای طرح ملی رحمت در استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، از برگزاری طرح رحمت برای پنجمین سال در این استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در دو بخش آموزشی اجرا شد.
طرح رحمت
مریم حیدریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: با تأمین اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی و منابع استانی، طرح ملی رحمت در سه ماهه پایانی سال 90 و ابتدای سال جاری برای پنجمین سال در خوزستان در دو بخش آموزشی اجرا شد.

وی تصریح کرد: طرح رحمت در سطح ملی با محورهایی همچون آشنایی بانوان با مفاهیم قرآن و سیره اهل بیت(ع) در جهت تحقق خانواده موفق، بصیرت افزایی و توانمند سازی زنان با محوریت امداد و نجات اجرا می شود.

مشاور استاندار خوزستان، ادامه داد: با توجه به نیازسنجی های به عمل آمده در سطح استان صحیح خوانی قرآن، احکام و نماز نیز برای بانوان مناطق روستایی و حاشیه ای به صورت استانی به آموزش های این طرح اضافه شده است.

وی سطح آموزشی تعیین شده برای مناطق مختلف را مناسب برای مخاطبان هر منطقه دانست و افزود: با توجه به نیاز و شرایط مخاطبان طرح رحمت که عمدتاً زنان خانه دار هستند، این طرح امسال در خوزستان در دو بخش و سطح آموزشی با عناوین طرح رحمت، ویژه مناطق حاشیه ای شهرها و طرح بارقه نور رحمت، ویژه مناطق روستایی و محروم و حاشیه شهرها برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، خاطر نشان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی مبلغ 250 میلیون ریال از سوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری جهت اجرای این طرح به استان خوزستان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: امسال در سطح استان تعداد 250 پایگاه برای اجرای طرح رحمت در نظر گرفته شده و با ارائه دو سطح آموزش های ملی و استانی این طرح در استان خوزستان بیش از 11 هزار و 500 بانوی خوزستانی از آموزش های ارزشمند این طرح بهره‎مند می شوند.

حیدریان، همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره پیام کوثر خبر داد و بیان داشت: با توجه به درخواست فعالان عرصه رسانه و خبر در استان خوزستان مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار، این زمان تا 16 اردیبهشت تمدید شد./9461/ت302/ب
ارسال نظرات