۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۳۲۲
یک اندیشمند آمریکایی:

استاد مطهری بهترین تعریف از جنس زن را ارائه کرده است

خبرگزاری رسا - یک اندیشمند آمریکایی گفت: نگاه غرب به زن به عنوان یک متاع و یا کالا می باشد.
مطهري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رحما، همایش نظام حقوق زن از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری با حضور جمع کثیری از اندیشمندان و کارشناسان دینی از سراسر جهان در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

کنعان چامورجو محقق و نویسنده مسلمان ترکیه و مترجم رساله شهید مطهری به زبان ترکی استانبولی در این همایش گفت: از دیدگاه شهید مطهری تفاوت در خلقت جنس زن و مرد به هیچ عنوان به منزله تفاوت در حقوق این دو جنس نبوده و یا نمی تواند بهانه ای برای برتر دانستن یک جنس نسبت به جنس مخالف قلمداد شود.

وی افزود: امروز رسانه های غربی و غربگرا برخلاف این جهت حرکت کرده و واقعیت حقوق زن را صرفا از منظر مساوات زن و مرد مطرح کرده و افکار را از واقعیت ها منحرف می سازند. 

پاتریشیا گوتریرز فعال حقوق زنان از کشور آمریکا در این همایش گفت: نگاه غرب به زن به عنوان یک متاع و یا کالا است که بهترین تعریف از جنس زن را شهید مطهری در کتاب خود ارائه کرده است.

اسما باچیل و بتول یشیل از ترکیه نیز در این همایش به بررسی جایگاه فرهنگی و اجتماعی زن در جامعه پرداخته و تاکید کردند که امروزه در جوامع زنان از حقوقی که در قرآن برای آنان تصریح شده برخوردار نیستند./982/ب901/ک
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حمدان مقدم
Iran, Islamic Republic of
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
سلام.خدا قوت
0
0