۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۳۵۷
آیت‌الله نوری همدانی:

مردم با همان شور و اشتیاق 12 اسفند در دور دوم انتخابات شرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پانزدهم اردیبهشت ماه،‌ از آحاد مردم خواست با همان شور و اشتیاق دور نخست در این مرحله نیز شرکت کنند.
 آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردمی با اشاره به سالرزو شهادت شهید مطهری، به تجلیل از شخصیت این شهید والا مقام پرداخت و گفت: هیچ کس به اندازه ایشان با قلم خود به انقلاب اسلامی خدمت نکرده است.

وی شهید مطهری را فردی تاثیر گذار در مبارزات انقلاب دانست و اظهار داشت: ارتباط مستمر شهید مطهری با امام (ره) توانست صحنه انقلاب را داغ و متحرک نگه دارد و ایشان جریانات مهم مردمی از قبیل 15 خرداد را راه اندازی می‌کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: از مردم می خواهم با همان شور اشتیاق دور اول انتخابات در این دوره نیز شرکت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه اسلام با سلطنت سازگاری ندارد، تصریح کرد: کرامت انسانی اجازه نمی دهد تا عده ای سرمایه‌دار و کاخ نشین موجب تحقیر و تضعیف فقرا و زاغه نشین‌ها شوند؛ امام (ره) با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تبعیض را از بین برد و در برابر استکبار ایستادند.

وی کوخ‌نشینان و مستضعفان را حامیان همیشگی نظام دانست و گفت: در جنگ تحمیلی هم این قشر حضور فعال داشتند، ثروتمندان از طولانی شدن جنگ ابراز خستگی کردند و امام (ره) در جواب‌ آنها فرمود شما از اول هم خسته بودید، من یک تار موی کوخ‌نشینان را با تمام کاخ نشینان عوض نمی کنم.

استاد خارج فقه و اصول با اشاره به گرانی‌ های اخیر از مسؤولان خواست که به فکر مردم باشند و اظهار داشت: مردم از این گرانی‌ها به ستوه آمده اند، این وضعیت باعث می شود مردم به کالاهای چینی روی آورند و از تولید ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است فاصله بگیرند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با قدردانی از مقام کارگر در تبیین منزلت این قشر، گفت: پیامبر(ص) بر دست پینه بسته کارگر بوسه زد، این مساله جایگاه برجسته کار و کارگر را نشان می دهد؛ مسؤولان و دولت باید برای جوانان ایجاد اشتغال کنند چراکه بیکاری به هیچ وجه شایسته نیست./928/پ202/ج

ارسال نظرات