۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۴۰۹
دبیر ستاد احیای زکات کشور:

فعالیت تبلیغی روحانیان در روستاهای کشور ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای زکات کشور حضور تبلیغی روحانیان در روستاها را عامل اصلی در ترویج فرائض دینی به ویژه فرهنگ پرداخت زکات دانست.
اعزام مبلغين به روستاها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نبی لو، دبیر ستاد احیای زکات کشور در همایش روحانیت و زکات که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در هفت سال گذشته پنج هزار و 800 طرح عمرانی از محل زکات در کشور اجرا شده است.

دبیر ستاد احیای زکات کشور با بیان این که زکات یکی از فرائض واجب و شرعی اسلام برای رفع محرومیت است، خاطرنشان کرد: با ترویج فرهنگ زکات در جامعه بسیاری از مشکلات محرومان در کشور رفع شده و فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی نیز کاهش می یابد.

نبی لو با اشاره به فعالیت روحانیان مروج فرهنگ زکات در روستاهای سراسر کشور تصریح کرد: جمع آوری زکات با همکاری اهالی روستا و مبلغان اعزامی شورای زکات انجام می شود، بدین صورت که در مرحله داشت محصول مبلغان به روستاها اعزام می شوند و در هنگام برداشت عامل ستاد زکات طبق هماهنگی های گذشته زکات را جمع آوری می کند.

وی با بیان این که از زمان واگذاری زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون دو هزارو 290میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده است، گفت: بیشترین اعتبارات زکات در بخش کمک به نیازمندان جامعه و طرح های عام‌المنفعه مانند ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم و غسال خانه و اموری که در راستای ترویج دین مؤثر باشد، هزینه می شود.

نبی لو با بیان این که زکات جمع آوری شده هر روستا در همان روستا برای فقرا هزینه می شود، افزود: با وجود فعالیت های تبلیغی برای احیای زکات در کشور این فعالیت ها به تنهایی کافی نیست. از این رو شورای مرکزی زکات در طول سال ده ها هزار جلد کتاب، سی دی، بوروشور تولید می کند.

همچنین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) تبریز در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت ستاد زکات استان پرداخت و اظهار داشت: روحانیان مروج فرهنگ زکات ضمن ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و روستائیان، نسبت به جمع آوری و مدیریت هزینه ها اهتمام ویژه ای دارند.

وی با بیان این که بیش از چهار هزار و 200 معلم نیز به صورت افتخاری با این نهاد همکاری نزدیک دارند، گفت: این کمیته با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حال گسترده کردن شبکه های مردمی است.

دشتی با اشاره به تاثیر و نفوذ کلام روحانیت در جامعه، خاطرنشان کرد: باید از نفوذ کلام روحانیون در تبلیغ این فریضه دینی در کشور استفاده کرد، در برنامه ریزی های جدید این کمیته مقرر شده هر مسجد نماینده کمیته امداد شده و با جمع آوری کمک های مردمی نیاز محرومین را در مساجد حل کند./935/پ202/س
ارسال نظرات