۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۴۱۹
یکی از علمای پاکستان؛

شهید مطهری در زمان حکمرانی تفکرات مارکسیستی و کمونیستی برجهان خادم اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بزرگداشت شهید مطهری، روز گذشته از سوی بنیاد شهید مطهری هند در دهلی نو برگزار شد.
شهيد مطهري کنفرانس شهيد مطهري در هند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنفرانس بزرگداشت شهید مطهری، روز گذشته به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت این اندیشمند بزرگ جهان اسلام از سوی بنیاد رفاهی شهید مطهری با حضور علما، فضلا، شخصیت های اجتماعی و اجتماعی و قشرهای مختلف در مسجد باب العلم دهلی نو برگزار شد.

تعدادی از علما و اندیشمندان هندی در این کنفرانس به سخنرانی پرداخته و ابعاد علمی و فکری و شخصیتی شهید مطهری را مورد بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام جلال حیدر نقوی، رئیس بنیاد رفاهی شهید مطهری در ابتدای این کنفرانس به تبیین فعالیت های این بنیاد پرداخت و گفت: آشنا کردن جوانان نسل حاضر با نظرات و افکار سازنده شهید مطهری بسیار ضروری بوده و این بنیاد در حال انجام این وظیفه است.

احمد عالمی، رایزن جمهوری اسلامی ایران در هند نیز سخنران دیگر این کنفرانس بود که درباره شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: امروز پس از گذشت 33 سال از شهادت شهید مطهری برای گرامیداشت این شهید بزرگوار کنفرانس برگزار کرده ایم و برای آشنایی با نظریات و افکار او دور هم جمع شدیم.

وی افزود: شهید مطهری حیات 60 ساله خود را وقف خدمت به اسلام کرد و دشواری های فراوانی را در این راه متحمل شد.

رایزن جمهوری اسلامی ایران از تالیفات شهید مطهری در زمینه حجاب و منزلت زن و پاسخگویی به مکاتب فکری و مارکسیستی در زمان گسترش اعتراض به نظریات اسلامی را از خدمات بیاد ماندنی و فراموش نشدنی این شهید برشمرد.

حجت الاسلام ظفر حسن نقوی از علمای پاکستان که در این کنفرانس حضور یافته بود، اظهار داشت: شهید مطهری در زمانی به خدمت به اسلام پرداخت و از آموزه های این دین دفاع کرد که اوج تفکرات مارکسیستی و کمونیستی در آن زمان بر جهان حاکم بود و همه تحت تاثیر اندیشه های این دو گروه بودند.

این عالم پاکستانی با اشاره به نقش غیرقابل انکار شهید مطهری در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: شهید مطهری همگام با امام خمینی در انقلاب اسلامی گام برمی داشت و شهادت این شهید بزرگوار اولین هزینه ای است که انقلاب اسلامی پرداخت کرد که مدت اندکی پس از پیروزی انقلاب بوقوع پیوست.

وی ادامه داد: شهید مطهری شخصیتی است که مقید به زمان خاصی نیست و با عزم و اراده ای که داشت سمت طوفان ها را عوض می کرد و به خاطر همین بود که امام خمینی از وی به عنوان جزئی از وجود خود یاد کرد./980/ب902/ک


ارسال نظرات