۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۴۴۱

گردهمایی روحانیان شیعه و سنی خلخال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم، گردهمایی مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت شهرستان خلخال برگزار شد.
گردهمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال، امروز در گردهمایی مشترک روحانیان شیع و اهل سنت این شهرستان اظهار داشت: در طول تاریخ تبلیغ دینی علما و روحانیان در راستای تبیین حقیقت اسلام دارای ارزش و اهمیت خاصی بوده است.

حجت الاسلام رشتبری ادامه داد: امروز روحانیت همان رسالت پیامبر بزرگ اسلام و بعد از آن ائمه اطهار(ع) را بر عهده دارند؛ از این رو شناخت دقیق از مخاطب و محتوای تبلیغ عامل اصلی در موفقیت مبلغان خواهد بود.

وی انسجام و همدلی روحانیان را شرط اصلی برای موفق شدن در فعالیت های تبلیغی دانست و گفت: دشمن با ظرافت تمام و توسل به انواع ترفندها به فکر تضعیف اعتقادات دینی جوانان در جوامع اسلامی است؛ اما درایت و اتحاد روحانیت و مردم توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه خلخال با تأکید بر ضرورت به کارگرفتن ابزارهای جدید تبلیغی و فرهنگی ابراز داشت: در دنیای امروز که تبادل اطلاعات در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد و از این راه دسترسی به فرهنگ‌ها آسان‌تر شده است؛ شیوه کار فرهنگی نیز با دوران‌های گذشته متفاوت است که در این زمینه باید تلاش مضاعفی به کار رود.

حجت الاسلام رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: علما و روحانیون باید به ریشه‌یابی معضلات و ناهنجاری‌های موجود در جامعه توجه کنند و تربیت باطنی افراد را در اولویت قرار دهند.

وی پوشیدن لباس روحانیت را افتخاری بزرگ برای رهپویان راه انبیا و اولیای الهی دانست و گفت: چشم مردم همواره به اعمال و گفتار روحانیان بوده و تبلیغ دین وظیفه بسیار سنگین و بزرگی است که این وظیفه بر روی دوش روحانیت گذاشته شده است.

همچنین حجت الاسلام محسن محسنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز مهد پرورش علمای بزرگی بوده است، اظهار داشت: علما و مجتهدین بزرگی در دامن این دیار پرورش یافته و هم اکنون در مناطق مختلف کشور و یا خارج از کشور در امر تبلیع دین فعالیت می کنند.

وی با اشاره به این که از 70 روحانی مقیم شهرستان خلخال پنج نفر به مشغول تدریس در مدارس بوده و 18 نفر نیز بازنشسته شده اند، تصریح کرد: یکصد روحانی خلخال نیز در شهر مقدس قم اقامت دارند.

حجت الاسلام محسنی از حضور روحانیون و طلاب مدرسه علوی قم برای دومین سال در خلخال و در تعطیلات تابستان امسال خبر داد و گفت: با توجه به کارهای فرهنگی صورت گرفته از سوی روحانیان و طلاب این مدرسه در تابستان سال گذشته، شاهد استقبال گرم مردم خلخال خواهیم بود./935/پ202/س

ارسال نظرات