۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۵۸۱
از سوی حوزه‌ علمیه خواهران کشور؛

طلاب نخبه پژوهشگر شناسایی می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: معاونت پژوهش حوزه با بررسی های دقیق و تعیین معیارهای برتر، اقدام به شناسایی و پرورش طلاب مستعد و نخبه پژوهشگر سراسر کشور می کند.
دکتر حسين اسحاقي، مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدحسین اسحاقی، مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، روز گذشته در مراسم افتتاحیه شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: با شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزه های علمیه خواهران، همه ساله همایش هم اندیشی پژوهشگران برتر به صورت تخصصی برگزار می شود.

وی با بیان این که سمت و سوی فعالیت های پژوهشی در گام نخست در جهت آموزش و مهارت افزایی تخصصی پژوهشگران متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: با این جهت گیری، تربیت طلاب پژوهشگر کارآمد، متخصص و آشنا به روش، منابع و فنون پژوهش دور از دسترس نیست.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص ماهیت و عملکرد شوراهای علمی ـ پژوهشی استانی گفت: نظر به این که همسویی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های پژوهشی در استان ها در جهت رسیدن به آرمان ها و اهداف پژوهشی بسیار ضروری بود؛ از این‌رو شوراهای علمی پژوهشی با هدف به کارگیری چهره‌های شاخص و مقبول پژوهشی استانی و بهره مندی از خرد جمعی در تصمیمات پژوهشی شکل گرفت.

وی ادامه داد: تا کنون این کانون‌ها در استان های مختلف کشور راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند. طرح ها و برنامه های گوناگونی در این شورا به بحث و بررسی نهاده شده و منشأ خدمات پژوهشی فراوانی شده است، انتظار می رود این شوراها مرجع تصمیم گیر و راهبردی در استان ها باشند.

اسحاقی ادامه داد: در گام های بعدی با ایجاد نشست ها و هم اندیشی ها، این شوراها به هم افزایی و انتقال تجربیات دست خواهند یافت که در پرتو این هم سویی دست یابی به اهداف کلان پژوهشی تحقق خواهد یافت.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اعضای این شورا در تعامل با شوراهای علمی پژوهشی استان‌های دیگر طرح‌های پژوهشی را تمشیت می‌کنند و بدین وسیله می‌توانند پاسخگوی نیازهای پژوهشی در عرصه ملی باشند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل هسته های پژوهشی با گرایش‌های فلسفه، قرآن، تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، معارف و مطالعات زنان در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هسته‌های پژوهشی، با حضور جمعی از طلاب تشکیل شده‌اند که در محورهای خاص عقیدتی و علوم اسلامی و انسانی به تحقیق می‌پردازند و بر طرح‌های پژوهشی نیز نظارت دارند.

اسحاقی در خصوص ساماندهی و هدایت استعدادهای برتر حوزه های علمیه گفت: معاونت پژوهش با توجه به اطلاعات دریافتی و بررسی های دقیق صورت گرفته و همچنین با تعیین معیارها و شاخص های انتخاب استعدادهای برتر حوزوی، اقدام به شناسایی کرده و در گام بعدی نیمی از این استعدادها انتخاب و برنامه ریزی لازم برای رشد و تعالی آنها انجام خواهد گرفت./935/پ202/س

ارسال نظرات