۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۵۸۷

اعتراض مردم آلمان به اوضاع وخیم اقتصادی اروپا

خبرگزاری رسا - بیش از نیم میلیون نفر در آلمان به سیاست های اقتصادی و بحران مالی در اروپا اعتراض کردند.
آلمان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بیسینز ویک، صدها هزار آلمانی با برپایی راهپیمایی در آلمان به سیاست های اقتصادی و بحران مالی در اروپا اعتراض کردند. تظاهرکنندگان با راهپیمایی در خیابانهای اصلی خواستار افزایش حداقل دستمزدها و بهبود خدمات تامین اجتماعی شدند.

تظاهرکنندگان از دولت خواستند تا از ثروتمندان نیز به اندازه قشرهای فقیر مالیات بگیرد. آنها معتقدند طرحهای ریاضتی که در سراسر اروپا اجرا می شود در نهایت تاثیر منفی خود را بر کارگران آلمان خواهد گذاشت.

اتحادیه های کارگری بیش از هر زمان دیگری خواستار  برخورداری از حقوق عادلانه و عدالت اجتماعی هستند و هشدار داده اند که بحران مالی در اروپا در حال تبدیل شدن به بحرانی اجتماعی است.

بیش از دو دهه است که آلمان کمترین میزان بیکاری را در اروپا دارد اما در این کشور شکاف میان ثروتمند و فقیر روز به روز در حال گسترش است.

شایان ذکر است در شهر برلین بیش از پانزده هزار نفر با حضور بیش از هفت هزار نیروی پلیس تظاهرات کردند. این تظاهرات نزدیک موزه یهودیان به خشونت کشیده شد و پلیس نیز شمار زیادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. خبرها حاکی از آن است که در شهر هامبورگ نیز معترضان با پلیس درگیر شدند.

گفتنی است، بحران مالی و اقتصادی، موجب گسترش بیکاری و فقر در اروپا و باعث ایجاد اعتراضات خیابانی  شده است./982/ب903/ک
ارسال نظرات