۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۷۶۲۹
آیت الله شبستری:

نتیجه انتخابات در مذاکرات 5+1 مؤثر خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: نتیجه دور اول انتخابات مجلس به رسمیت شناخته شدن حق ملت در غنی سازی انرژی هسته ای بود و نتیجه این دور انتخابات در اجلاس بغداد نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور در شعبه 84 ثابت اخذ رای در مسجد آیت الله شهیدی تبریز در جمع خبرنگاران با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار داشت: برکات حضور آگاهانه و حماسه ملت در 12 اسفند نشان داد که دشمنان تحولات نظام اسلامی را به دقت رصد می کنند.

وی ادامه داد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از نظر ابعاد مختلف داخلی و خارجی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است که شرکت حداکثری در این مرحله می تواند توان کشور را در عرصه های بین المللی افزایش دهد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ تفاوتی با مرحله اول ندارد و واجدین شرایط رای باید با همان احساس مسؤولیت در شعبات اخذ رای حاضر شده و بار دیگر عشق و علاقه خود را به نظام اسلامی ابراز کنند.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه اگر هر سال 10 انتخابات نیز برگزار شود، مردم با همان روحیه اوایل انقلاب در صحنه حاضر می شوند، گفت: حضور مردم در انتخابات پیام تبعیت از ولایت و لبیک به رهنمودهای مقام عظمای ولایت را دارد.

وی حضور مردم در انتخابات را عامل کوری چشم بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: قطعا مردم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو همچون دور نخست انتخابات در 12 اسفند ماه سال گذشته حماسه ای دیگر خواهند آفرید.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد بین المللی حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: نتیجه دور اول انتخابات مجلس به رسمیت شناخته شدن حق مردم ایران در غنی سازی انرژی هسته ای بود و نتیجه این دور از انتخابات نیز اجلاس بغداد را بطور حتم تحت تاثیر مثبت خود قرار خواهد داد.

گفتنی است، آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری دارای 13 حوزه انتخابیه اصلی و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد 16 نماینده در دور اول انتخابات به مجلس نهم راه یافتند.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شش کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات ، محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی به مجلس نهم راه یافتند و تکلیف سه کرسی دیگر امروز مشخص می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات