۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۶۸۰
در محکومیت هتک حرمت قرآن؛

شهروندان عراقی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ شهروندان عراقی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم در آمریکا در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات محکوميت هتک حرمت قرآن در عراق تظاهرات محکوميت هتک حرمت قرآن در عراق تظاهرات محکوميت هتک حرمت قرآن در عراق تظاهرات محکوميت هتک حرمت قرآن در عراق تظاهرات محکوميت هتک حرمت قرآن در عراق تظاهرات محکوميت هتک حرمت قرآن در عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان عراقی پس از برگزاری نماز جمعه در شهرهای مختلف تظاهرات کرده و هتک حرمت قرآن کریم از سوی کشیش آمریکایی را به شدت محکوم کردند.

نمازگزاران در شهرهای مختلف عراق خصوصا نجف اشرف، کربلا، کاظمین، بغداد، کوت، سماوه، ناصریه و بصره به صورت گسترده تظاهرات کردند و خشم خود را از گستاخی صورت گرفته و سوزانده شدن قرآن در آمریکا اعلام داشتند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن قرآن و پلاکاردهایی از جهانیان خصوصا مسیحیان خواستند نسبت به این جنایت سکوت نکنند و با توجه به اینکه مسلمانان در برابر تجاوز به مقدسات سایر ادیان ایستادگی کرده اند، جنایت به آتش کشیدن قرآن را محکوم سازند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که تعداد بسیاری از علما و فضلا نیز در میان آنان حضور داشتند بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت آمیز تاکید کردند و خواستار دوری ملت ها از فتنه و تفرقه شدند.

نمازگزاران جمعه که از توهین به قرآن در آمریکا به شدت خشمگین بودند شعار «بله به قرآن»، «بله به اسلام» و «لبیک یا رب» سر دادند و بر لزوم جلوگیری از تکرار جنایت های مشابه در جهان تاکید کردند.

حجت الاسلام شیخ اسعد الناصری، خطیب جمعه کوفه نیز که در جمع تظاهرکنندگان شهر کوفه حضور داشت، تصریح کرد: این جنایت بزدلانه دلیلی روشن و آشکاری بر قدرت قرآن کریم و ضعف دشمنان است.

وی افزود: دولت هایی که ادعای حمایت از حقوق بشر و دفاع از آزادی های ادیان سر می دهند، دروغگویی بیش نیستند و نسبت به چنین جنایت هایی سکوت اختیار کرده اند./980/ب902/ک


ارسال نظرات