۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۶۹۷
خطیب جمعه کوفه:

مدعیان آزادی به قرآن سوزی روی آورده اند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه به آتش کشیدن قرآن کریم در آمریکا که مدعی آزادی و احترام به ادیان است را به شدت محکوم کرد.
شيخ اسعد الناصري خطيب جمعه کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت جریان صدر، حجت الاسلام شیخ اسعد الناصری، خطیب جمعه کوفه در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد سوزاندن قرآن کریم در آمریکا را به شدت محکوم کرد و گفت: دشمنی استکبار جهانی با اسلام از زمان بعثت پیامبر (ص) آغاز شد و هنگامی که مشاهده کردند همه آرزوها و نقشه های باطل آنان در حال نابود شدن است به شیوه های مختلف درصدد ضربه زدن به دین اسلام برآمدند.

وی افزود: استکبار جهانی، اهل حق را از جایگاهشان دور ساخته و فاسدان و گمراهان را بر جوامع اسلامی مسلط کرده تا بوسیله آنان به اجرای نقشه های خود در جوامع اسلامی بپردازند. کینه کور دشمنان نسبت به اسلام در حال افزایش است و به نسل های بعد از خود نیز منتقل می سازند.

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: دشمنان برای ضربه زدن به اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکرده و شیوه های نوین و منحصر به فردی را به معرض ظهور گذاشتند، آنان از قدرت اسلام و از پیشرفتی که قرآن کریم و اهل بیت (ع) دارند کاملا آگاه هستند و به خوبی می دانند که این امور از حمایت های الهی بهره مند هستند.

خطیب جمعه کوفه اظهار داشت: آنان با وجود آگاهی از قدرت اسلام و قرآن و حمایت الهی از آنها به دلیل غروری که دارند می خواهند در برابر خواست و اراده الهی بایستند، اما آنها و همه جهانیان نمی توانند در برابر قدرت خداوند متعال ایستادگی کنند و همه تلاش های آنان از گذشته تاکنون بی نتیجه بوده و در آینده نیز به ثمر نمی نشینند.

وی از برخی توطئه های دشمنان علیه دین اسلام یاد کرد و ادامه داد: فساد و انحلال و تشکیک در عقاید حق را به جوامع ما صادر کردند، اندیشه های سراسر سمی را منتشر ساختند، بدعت ها را گسترش دادند و به مبارزه با شعائر دینی خصوصا زیارت بارگاه های ائمه اطهار (ع) پرداختند و همه تلاش خود را بکار بستند تا معنویت دین که با مصالح آنان مغایر است را از بین ببرند.

شیخ اسعد ناصری بیان داشت: دشمنان که قرآن کریم را به عنوان مهم ترین عنصر اسلام و مسلمانان مشاهده کردند و معجزات این کتاب آسمانی را دیدند، درصدد ضربه زدن به آن برآمده و با شیوه هایی نظیر به آتش کشیدن قرآن می خواهند در برابر عظمت آن بایستند.

خطیب جمعه کوفه با اشاره به اینکه سوزاندن قرآن در کشور مدعی آزادی اندیشه و حقوق بشر رخ داده است، گفت: هتک حرمت قرآن کریم در کشوری اتفاق افتاد که مدعی آزادی اندیشه و دفاع از حقوق بشر و حقوق ادیان است، اینان اگر به حقیقت احترام می گذاشتند هرگز به احساسات میلیون ها انسان توهین نمی کردند.

وی در پایان تاکید کرد: قرآن کریم همواره پیروز است و هیچ توطئه و نقشه ای نمی تواند عظمت و اعجاز را از این کتاب آسمانی بگیرد./980/ب901/ک


ارسال نظرات