۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۷۱۵

آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در ارومیه، خوی و ماکو برگزار شد.
آزمون ورودي حوزه علميه خواهران


حجت الاسلام غنی‎زاده، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در حاشیه برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: تعداد 702 نفر در مقطع تحصیلی سطح یک و دو حوزوی با داشتن مدرک تحصیلی متوسطه با هم رقابت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 49 نفر از بانوان علاقه‎مند ورود به حوزه های علمیه به سب داشتن مدرک کارشناسی تنها در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، با بیان این‎که شهرستان ارومیه با تعداد 207 نفر بیشترین سهم نام‎نویسی آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران را دارد، گفت: شهرستانهای خوی، میاندوآب و سلماس به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

وی تعداد پذیرش سال‎جاری حوزه های علمیه خواهران استان را دویست نفر عنوان کرد که در مقطع سطح یک و دو تحصیلات حوزوی مشغول به تحصیل می شوند.

حجت الاسلام غنی زاده، همچنین یادآور شد: در راستای توسعه فعالیت های آموزشی و تبلیغی و گسترش مراکز حوزوی در استان امسال مرکز حوزوی خواهران شهرستان ماکو از طریق آزمون ورودی و پذیرش طلبه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی بیان داشت: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران شهرستان ماکو در سال جاری سی نفر خواهد بود.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، اظهار داشت: حوزه های علمیه شهرستانهای تکاب و چایپاره نیز در صورت اتمام مراحل مقدماتی از بهمن ماه جاری اقدام به پذیرش طلبه می‎کنند.

براساس این گزارش، آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی از ساعت ده صبح روز گذشته همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از 700 نفر داوطلب در ارومیه و شهرستانهای ماکو و خوی برگزار شد./936/ت203/ب

ارسال نظرات