۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۷۷۰
شورای علمای افغانستان:

غرب برنامه ای درازمدت برای قداست‌زدایی از قرآن دارد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمای افغانستان با صدور بیانیه‌ای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی را به شدت محکوم کردند.
علماي افغانستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از schirachreport، شورای علمای افغانستان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی عنوان کردند: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایت بزرگ و آتش زدن نسخه‌های دیگری از قرآن کریم توسط سربازان آمریکایی در بگرام افغانستان، نشر کاریکاتور اهانت‌‌آمیز علیه پیامبر اکرم(ص) در دانمارک، به شهادت رساندن بانوی مسلمان مریم شروینی به خاطر حجاب اسلامیش در آلمان، جلوگیری از حجاب زنان و دختران مسلمان در کشورهای غربی و موارد مشابه دیگر، نشان‌دهنده سیاست انتخاب شده درازمدت برای قداست‌زدایی از قرآن و اسلام در اذهان مسلمان و غیر مسلمان است که توسط تئوری‌‌پردازان غربی دنبال می شود.

علمای افغانستان می افزایند: سیاستمداران غربی با انجام چنین جنایتی سعی در شعله ور کردن جنگ در جهان هستند تا به هدف خود که فروش اسلحه‌ و رسیدن به درآمد بسیار است برسند.

این بیانیه می افزاید: باید توجه داشت که توهین به مقدسات ملل، جرم نابخشودنی در کشورهای غربی است، اما تاکنون هیچ یک از موارد مزبور مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

در پایان این بیانیه آمده است: ما ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ از مسلمانان سراسر عالم می‌خواهیم که در برابر چنین جنایاتی بی‌تفاوت نمانده و از تمام راه‌های مشروع و معقول به مقابله با آن برخیزند.

لازم به ذکر است، تری جونز، کشیش هتاک آمریکایی شنبه نهم اردیبهشت سال جاری در حالی که تی شرتی سیاهرنگ به تن داشت و در روی آن به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده بود "کافر"، به همراه قرآن مجید، تصاویری را که ادعا می‌کرد متعلق به پیامبر اسلام(ص) است را نیز به آتش کشید./982/ب902/ک
ارسال نظرات