۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۹۴۹
مسؤول دفتر برنامه‌ریزی حوزه‌ علمیه خواهران:

وظیفه حوزه در قبال شعار سال فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات ملی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران وظیفه حوزه‌های علمیه را در قبال شعار امسال، فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات ملی در میان مردم دانست.
توليد ملي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، سیدداود ساجدی 18 اردیبهشت در اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با بیان اینکه امسال بیشترین آسیب و تهدید مورد توجه کشور بوده است، افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری مساله اصلی را که همان اهتمام نسبت به کار و سرمایه‌گذاری است را مدنظر قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی این شعار مشغول به فعالیت هستند، افزود: حوزه‌های علمیه در این زمینه باید پیش‌گام باشند.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران وظیفه طلاب و حوزه‌های علمیه را فرهنگ‌سازی در زمینه شعار امسال دانست و اظهار داشت: ما موظف به جریان‌سازی هستیم تا مردم به صورت طبیعی به مصرف کالای ایرانی و تحقق خواسته مقام معظم رهبری متمایل شوند.

وی اظهار داشت: یکی از الزامات این کار آن است که مردم نسبت به آنچه در داخل کشور تولید می‌شود و توانایی تولید داخلی احساس توانمندی کنند.

ساجدی نبود حس اعتماد به نفس را باقی مانده از دوران حکومت طاغوت دانست و گفت: ما باید به مردم این حس را القا کنیم که ایرانی می‌تواند و به توانمندی‌هایش افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه تا این نگرش عوض نشود، مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: تغییر این نگرش نیازمند کار فرهنگی است و ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا این برداشت نسبت به توانایی داخلی تغییر کند.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به لزوم کسب اطلاع نسبت به توانمندی‌های داخلی اضافه کرد: ما باید توانمندی‌های داخلی را بدانیم و آنها را به سایرین اطلاع دهیم.

وی از فناوری‌های تولید موشک‌های قاره‌پیما، ارسال ماهواره‌بر، تولید محصولات دارویی و سدسازی به عنوان برخی از جنبه‌های توانمندی داخلی کشور یاد کرد و گفت: دانستن این مسائل احساس خودباوری را تقویت می‌کند و موجب می‌شود به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.

ساجدی با اشاره به اینکه خط و زبان انگلیسی در میان ایرانیان بسیار پرکاربرد شده است، گفت: از مشکلات ما این است که به کاربرد زبان انگلیسی معتاد شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید ضعف‌ها و نارسایی‌های اقتصادی و فرهنگی کشورهای بیگانه برای مردم بازگو شود، اظهار داشت: همان گونه که امام راحل(ره) در میان فرمایشات خود از محصولات و دستاوردهای غربی تمجید نمی‌کردند ما نیز نباید چنین کنیم.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران یکی دیگر از ابعاد شعار امسال را تقویت وجدان کاری در محیط کار برشمرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم در اجرای شعار امسال سهیم باشیم باید در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری به دیگران تذکر دهیم که وجدان کاری در محیط کار ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه نباید فعالان عرصه تولید را آدم‌های بدی تلقی کنیم، گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد تا به مردم بگوییم کسی که صادقانه در اقتصاد خدمت و ایجاد شغل می‌کند، در حال جهاد اقتصادی است و جهاد اقتصادی مانند جهاد است. /901/د102/ع

ارسال نظرات