۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۹۶۸
آیت الله علوی گرگانی:

باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با تمام وجود دفاع کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه باید با تمام وجود از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کنیم،‌ گفت: ما برای این انقلاب زحمات بسیاری کشیده ایم و با تمام وجود پای آن ایستاده ایم.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر راهنمایی دیگران در مسیر حق، افزود: مسلمان باید بعد از فراگیری آموزه های دینی و عمل به آنها، دیگران را نیز توصیه به حق و آنها را هدایت کند و در این راه تهمت ها و سیلی خوردن‌ها را تحمل نماید.

وی تحمل سختی ها را یکی از اصول حرکت در صراط حق دانست و گفت: برای حفظ این انقلاب چقدر ضربه جانی و مالی دیدیم ولی باز با تمام وجود پای آن ایستادیم؛ ما در این راه باید به سید الشهدا(ع) اقتدا کنیم که حاضر شد جان خود و عزیزانش را در راه حق از دست بدهد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ماندگاری انقلاب را مشروط به عملکرد ملت دانست و اظهار داشت: اگر ما خودمان از این دستاورد عظیم مراقبت کنیم خدا هم این نعمت بزرگ را برایمان حفظ می‌کند.

آیت الله علوی گرگانی نصیحت‌های فراوان قرآن را به دلیل محبت خدا به بندگان عنوان کرد و یادآور شد: با اینکه بسیاری از پیامبران کشته شدند ولی باز خدا دست از هدایت نکشید و پیامبر دیگری را برای نجات بشر فرستاد، این اصرار خدا از روی محبت زیاد و خیر خواهی است.

وی هدایت دیگران در مسیر صحیح را برای عموم مردم لازم دانست و گفت: هرکس در هر لباس و با هر شغلی می‌تواند آنچه آموخته را به دیگران بیاموزد و انسان برای این کار باید از خویشان و نزدیکان خود شروع کند.

آیت‌الله علوی گرگانی ایمان و عمل صاح را به دو بال برای پرواز به سوی سعادت تشبیه کرد و تصریح کرد: ایمان بدون عمل فایده‌ای ندارد و طبق فرمایش خداوند تبارک و تعالی در قرآن مکمل این دو توصیه دیگران به حق و صبر است.

وی فراگیری علم از محضر علما را برای همه اقشار لازم و ضروری دانست و گفت: در قیامت از برخی بندگان سؤال می شود که چرا عمل صالحی ندارید؟ پاسخ می گویند که نمی دانستیم، آن گاه می گویند چرا به دنبال فراگیری آن نبودید./928/پ202/ج
ارسال نظرات