۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۰۲۵
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر:

درس اخلاق با مباحث کاربردی قابل استفاده است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، اظهار داشت: از بارزترین تأثیرات نشست های اخلاق فعال شدن جنبه امر به معروف و نهی از منکر در طلاب است.
اخلاق و تهذيب


حجت الاسلام شریف حاکم زاده، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به جایگاه اخلاق و تهذیب در تفکر و روح طلاب تصریح کرد: مقوله اخلاق می تواند طلبه را با فرهنگی که در آن زندگی می کند منطبق کند چرا که اگر اخلاق و فرهنگ اجتماعی و معنوی افراد سالم باشد در واقع یک جامعه سالمی را به وجود آورده اند.

حجت الاسلام حاکم زاده با اشاره به تأثیرات کلاس های اخلاق خاطرنشان کرد: از بارز ترین تأثیرات نشست های اخلاق فعال شدن جنبه امر به معروف و نهی از منکر در طلاب است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش به موضوعاتی که در کلاس های اخلاق باید مورد بحث و گفت‎وگو قرار گیرد اشاره و اظهار داشت: در این نوع جلسات باید موضوعاتی بررسی شوند که قابل استفاده کاربردی برای طلاب باشند.

وی با اشاره به اهم برنامه های اجرا شده در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش بیان داشت: این مدرسه علاوه بر جلسات منظم و هفتگی اخلاق، از اساتید و فضلای برجسته استان و کشور نیز بهره‎مند می شود.

حجت الاسلام حاکم زاده ادامه داد: طلاب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) آن چنان به درس اخلاق علاقه‎مند هستند که خود برای تشکیل این گونه جلسات از معاونت تهذیب مدرسه تقاضا می کنند تا برای آنها کلاس اخلاق بر پا شود.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم کلاس های اخلاقی که در سطح مدارس علمیه برگزار می شود نقطه عطفی در اخلاق، رفتار و کردار طلاب باشد./9458/ت202/ب

ارسال نظرات