۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۰۲۷
خطیب جمعه نجف:

جوانان عراقی علاقه فراوانی به فراگیری علوم دینی دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نجف حزب بعث را عامل اصلی جدایی حوزه از جامعه خواند و بر علاقه فراوان جوانان عراقی به فراگیری علوم دینی تاکید کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت قبانچی، جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه این شهر در دفتر وی دیدار و گفت‎وگو کردند.

حجت الاسلام قبانچی در این دیدار با اشاره به اهمیت حضور علما و مبلغان در میان مردم گفت: 35 سال پیش، خط تبلیغ و خدمت و حضور در کنار مردم از سوی حوزه علمیه بسیار ضعیف بود و مبلغان دینی از حضور در جامعه خودداری می کردند.

وی افزود: دو خط در راه فراگیری آموزه های دینی وجود داشت که خط اول تنها دروس دینی را به منظور فراگیری مطالعه می کردند که می توان گفت این خط، قاعده حوزه به شمار می رفت و خط دیگر از علوم دینی برای هدایت خود و دیگران استفاده می شد که این خط در حوزه علمیه استثنا بود.

خطیب جمعه نجف فشار شدید حزب بعث را عامل اصلی جدایی حوزه از جامعه خواند و تصریح کرد: هم اکنون که حزب بعث سرنگون شده و مبارزه نظام دیکتاتوری با علما و حوزه و جنبش تبلیغی به پایان رسیده است، حوزه علمیه عراق در صحنه حاضر شده و عراقی ها نیز تمایل فراوانی برای حضور در این حوزه ها و فراگیری علوم دینی دارند.

سید صدرالدین قبانچی با اشاره به اینکه خط هدایت و تبلیغ بر حوزه علمیه نجف حاکم شده است، اظهار داشت: حوزه های علمیه عراق از جنبه عدد و علم و جنبش تبلیغی پیشرفت های فوق العاده ای داشته و منبرهای مساجد دارای پشتوانه ای قوی شده است که نمونه های آن را می توان در شبکه های ماهواره ای به خوبی مشاهده کرد.

استاد حوزه علمیه نجف ادامه داد: خدمت بنده به طلاب حوزه علمیه با هدف تحکیم خط هدایت انجام می گیرد و به همین دلیل است که حقوق شرعی دریافت می کنم، تاسیس حوزه های علمیه از سوی من نیز برای حمایت از خط هدایت و خط تبلیغ و خدمت به ملت عراق صورت می پذیرد.

وی درباره هتک حرمت مراجع تقلید از سوی تروریست ها گفت: فضلا و طلاب حوزه های علمیه باید مواضع قاطع و یکپارچگی در قبال حمایت از مراجع تقلید داشته باشند و همواره در کنار مراجع بایستند./980/ب902/ک


ارسال نظرات