۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۰۴۲
در اعتراض به بازداشت نبیل رجب؛

انقلابیون بحرینی در منطقه توبلی تجمع می کنند

خبرگزاری رسا ـ انقلابیون بحرینی در اعتراض به ادامه بازداشت رئیس مرکز حقوق بشر در منطقه توبلی تجمع خواهند کرد.
نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه العالم، تجمع بزرگ ملت بحرین در اعتراض به بازداشت رئیس مرکز حقوق بشر، امشب در منطقه بلده برگزار خواهد شد.

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه با صدور پیامی از شهروندان بحرینی خواست در تجمع بزرگی با عنوان «نبیل رجب را آزاد کنید»که ساعت 20 امشب به وقت محلی در منطقه توبلی مقابل دفتر الوفاق برگزار می شود مشارکت کنند.

انقلابیون بحرینی، روز گذشته نیز در اعتراض به ادامه بازداشت نبیل رجب در شهرها و روستاها مختلف تظاهرات کرده و آزادی فوری رئیس مرکز حقوق بشر و سایر زندانیان انقلابی را خواستار شدند.

ساکنان منطقه بنی جمره محل سکونت نبیل رجب، نیز در برابر منزل رئیس مرکز حقوق بشر تجمع کرده و با اشاره به اینکه اقدامات مستبدانه نظام سرانجامی نخواهد داشت، تاکید کردند که مردم چگونگی ایستادگی در برابر ظلم و ستم را آموخته اند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه طبق معمول به معترضان بحرینی که خواستار آزادی نبیل رجب بودند، حمله کرده و با استفاده از گازهای سمی و تیراندازی مستقیم به مردم درصدد متفرق ساختن معترضان برآمدند.

گفتنی است نبیل رجب که به بیروت سفر کرده بود بلافاصله پس از رسیدن به بحرین در فرودگاه منامه بازداشت شد.

دعوت از مردم برای حضور در تظاهرات، اعلام همبستگی با عبدالهادی الخواجه از فعالان حقوقی بحرین که در زندان آل خلیفه بوده و اعتصاب غذا کرده به عنوان اتهام اصلی نبیل رجب عنوان شده است.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در ماه های گذشته نیز بارها به اتهام سخنرانی علیه نظام و دعوت از مردم برای حضور در تظاهرات از سوی مسوولان امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود./980/ب902/ک



ارسال نظرات