۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۱۰۴
علمای شیعه بحرین:

تهدیدات نظام تاثیری بر رویکرد شیخ عیسی قاسم و انقلاب ندارد

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای بحرین، تهدید دولت بحرین مبنی بر برخورد قانونی با رهبر شیعیان این کشور را بر اعتراضات بی تاثیر خواند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت شورای علما، شورای اسلامی علمای بحرین با صدور پیامی تهدیدات صورت گرفته از سوی رژیم آل خلیفه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: در کشوری که شهروندان در هوشیاری بزرگی قرار دارند و فعالان حقوقی و سیاسی به صورت گسترده در حال فعالیت هستند همه تلاش ها برای ساکت کردن منابر و سرکوب پایگاه های آزادی طلب به شکست منجر می شود و منابر دینی، آزاد و پاک خواهند ماند و به بلندگوهای نظام مبدل نمی شوند و از ادای نقش رسالتی دور نخواهند شد و وظایف شرعی خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر و همچنین دعوت به اصلاح را انجام می دهند.

شورای اسلامی علمای بحرین افزود: ترفندهای ایجاد رعب و قلع و قمع آرای مخالفین و معارضان نیز به سرانجامی نمی رسد و اقدامات نظام برای واژگون ساختن حقایق و اتهامات دروغین نیز محکوم به شکست هستند.

علمای شیعه بحرین تصریح کردند: منبر آزاد و شریف آیت الله شیخ عیسی قاسم همچنان منبر حق، آمر به معروف و ناهی از منکر و دعوت کننده به اصلاح باقی می ماند، منبر این علامه مجاهد به شدت قوی و شجاع است و این تهدیدات نمی تواند بر این منبر تاثیر بگذارد.

علمای بحرین در این بیانیه ادامه دادند: منبر آیت الله عیسی قاسم همواره بر هدایت باقی مانده است، بر حق استوار بوده، از ملت و مطالبات عادلانه آن دفاع کرده و از مصالح اسلامی و ملی محافظت کرده است و بر همین اساس است که ملت به منبری که اراده آنان را به نمایش گذاشته است، رابطه دینی و روحی و سیاسی برقرار کرده است.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: مومنان با حضور گسترده در خطبه نماز جمعه این هفته، اوج ارتباط و علاقه خود را به این منبر شریف نشان داده و آمادگی خود برای دفاع از آن را به نمایش می گذارند تا پیامی روشن و آشکار مبنی بر وفاداری به نمادهای دینی مخلص بویژه آیت الله شیخ عیسی قاسم و ایستادگی در برابر تعرض به آنان را به مقامات ارسال کنند.

گفتنی است کابینه بحرین، دو روز قبل به طور ضمنی آیت الله شیخ عیسی قاسم را تهدید کرد که در صورتی که به اعتراضات خود علیه دولت ادامه دهد و از انقلابیون حمایت کند با برخورد قاطعی مواجه خواهد شد./980/ب902/ک




ارسال نظرات