۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۱۷۲
طلاب بحرینی ساکن قم:

توهین به شیخ عیسی قاسم توهین به حوزه علمیه و مراجع تقلید است

خبرگزاری رسا ـ طلاب بحرینی ساکن قم ضمن محکومیت تهدیدات صورت گرفته علیه رهبر شیعیان این کشور تاکید کردند که توهین به شیخ عیسی قاسم توهین به حوزه های علمیه و مراجع تقلید به شمار می آید.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت حسینیه بحرانیه، جمعی از فضلا و طلاب بحرینی ساکن قم باصدور بیانیه ای، تهدیدات صورت گرفته توسط نظام آل خلیفه علیه رهبر شیعیان بحرین را غیرقابل قبول توصیف کردند.

در این بیانیه آمده است: نظام حاکم بر بحرین روز به روز ثابت می کند که تا چه اندازه به مصالح کشور و امنیت شهروندان بی توجه است و جنایت های سیاه آن نظیر تخریب مساجد، سوزاندن قرآن، تعرض به نوامیس، بازداشت زنان و مردان و حتی کودکان، ریختن خون بی گناهان، مصادره آزادی ها، سرکوب اعتراضات، فشار بر منابر و محراب های نماز دلایل روشن و آشکاری برای بی ارزش شمردن مصالح ملی و امنیت مردم به شمار می آیند.

فضلا و طلاب بحرینی افزودند: توهین مکرر مسوولان و مزدوران آل خلیفه به آیت الله شیخ عیسی قاسم که نماد دینی و ملی بزرگ کشور به شمار می آید نیز در راستای سیاست ظالمانه نظام آل خلیفه صورت می گیرد.

طلاب بحرینی ساکن قم تصریح کردند: آیت الله مجاهد شیخ عیسی احمد قاسم، ثروتی دینی و ملی برای بحرین به شمار می آید و سخنانی بر زبان می آورد که باید با آب طلا نوشته شود و هیچ کلامی غیر از کلمات مومنانه و مسوولانه از منبر وی صادر نمی شود و همواره به بیان نظرات خود بر اساس مسوولیت شرعی، مصالح ملی و خیر شهروندان با مذاهب مختلف می پردازد.

در ادامه این پیام تاکید شده است: در برهه ای که نظام با استفاده از رسانه های وابسته به خود در حال گسترش فتنه های مذهبی است، آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم با قدرت در برابر این توطئه ها ایستاد و موجب وحدت اسلامی و همبستگی ملی شد. هرگونه تشکیک و اتهام به این مرد بزرگ در حقیقت جنایتی در حق وطن و ملت است و همگان باید بدانند که صدای این عالم به عنوان صدای ملت به شمار آمده و هیهات از آن روزی که صدای ملت به سکوت کشیده شود.

فضلا و طلاب بحرینی در پایان تاکید کردند: توهین به آیت الله شیخ عیسی قاسم تنها به مثابه توهین به ملت بحرین نیست، بلکه توهین به حوزه های علمیه، علما، مراجع دین و همه آزادگان است و نمی توان نسبت به این موضوع بی تفاوت گذشت، پس هر که با آتش بازی کند محکوم به سوختن است.

گفتنی است کابینه بحرین، دو روز قبل به طور ضمنی آیت الله شیخ عیسی قاسم را تهدید کرد که در صورتی که به اعتراضات خود علیه دولت ادامه دهد و از انقلابیون حمایت کند با برخورد قاطعی مواجه خواهد شد.

علمای شیعه بحرین ضمن محکومیت شدید این تهدیدات از همه شهروندان بحرینی خواستند به نشانه اعتراض به این تهدیدات در نماز جمعه فردا در شهر دراز که با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار می شود، حضور یابند./980/ب902/ک



ارسال نظرات