۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۱۷۷
حوزه های علمیه بحرین در پیامی مشترک تاکید کردند؛

جان و دارایی خود را در راه دفاع از شیخ عیسی قاسم تقدیم می کنیم

خبرگزاری رسا ـ حوزه های علمیه بحرین در پیامی مشترک، تهدیدات صورت گرفته علیه شیخ عیسی قاسم را نشانه فساد و گمراهی عوامل این تهدید عنوان کردند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الفجر، حوزه های علمیه بحرین در اعتراض به تهدیدات صورت گرفته از سوی کابینه دولت آل خلیفه علیه رهبر شیعیان این کشور بیانیه مشترکی صادر کردند.

در بیانیه حوزه های علمیه بحرین آمده است: جایگاه و مقام علمی، دینی، اجتماعی و ملی آیت الله فقیه شیخ عیسی احمد قاسم بسیار والا بوده و این امر به هیچ کسی پوشیده نیست. وی نمادی از نمادهای دعوت کننده به خیر و صلاح بوده و منبر او نیز منبر هدایت، نور، راهنمایی، ارشاد، وحدت و همبستگی است و صدای وی به عنوان صدای حق در برابر ظلم و باطل به شمار می آید.

در این بیانیه آمده است: وجود شیخ عیسی قاسم عامل خیر و امن و امان و ثبات برای همگان است و هر جریانی که بخواهد کوچکترین بی احترامی را به وی بکند و اتهاماتی باطلی را به او وارد سازد، مرتکب ظلم بزرگ و انحراف از حق شده و تنها درصدد فساد است و از اصلاحات فرار می کند.

در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: این ملت وفادار و پایدار به هیچ عنوان از علما و آزادگان زندانی تبری نمی جوید و چیزی به نام بازگشت و شکست نمی شناسد و بر بازپس گیری حقوق و تعیین سرنوشت خود اصرار دارد، چنین ملتی نمی تواند در برابر هتاکی به بزرگ ترین نماد خود سکوت اختیار کند و آمادگی کاملی دارد تا همه چیز خود را در راه این فقیه که حتی یک لحظه نسبت به یاری وطن و شهروندان تردید نداشته است، تقدیم کند.

این بیانیه از سوی حوزه علمیه علامه سید عبدالله الغریفی در منطقه النعیم، حوزه علمیه پژوهش های اسلامی در منطقه باربار، حوزه علمیه الغدیر در منطقه ستره و حوزه علمیه امام زین العابدین (ع) در منطقه بنی جمره صادر شده است.

گفتنی است کابینه بحرین، دو روز قبل به طور ضمنی آیت الله شیخ عیسی قاسم را تهدید کرد که در صورتی که به اعتراضات خود علیه دولت ادامه دهد و از انقلابیون حمایت کند با برخورد قاطعی مواجه خواهد شد.

علمای شیعه بحرین ضمن محکومیت شدید این تهدیدات از همه شهروندان بحرینی خواستند به نشانه اعتراض به این تهدیدات در نماز جمعه فردا در شهر دراز که با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار می شود، حضور یابند./980/ب902/ک


ارسال نظرات