۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۸۲۰۵
علامه غریفی:

شیخ عیسی قاسم هدیه خداوند به ملت بحرین است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین با محکومیت شدید هتاکی به رهبر شیعیان این کشور، تاکید کرد که شیخ عیسی قاسم هدیه خداوند به ملت بحرین است.
علامه سيد عبدالله الغريفي از علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الوفاق، علامه سید عبدالله الغریفی از علمای برجسته شیعه بحرین در سخنانی که شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول ایراد کرد با انتقاد شدید از تهدید دولت مبنی بر برخورد با رهبر شیعیان این کشور گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم، پدر و رهبر و نماد بحرینی هاست که خود را وقف ملت کرده و دردهای شهروندان را به دوش کشیده و در در راه دفاع از حقوق مردم جهاد می کند.

وی افزود: عاشقان شیخ عیسی قاسم نمی توانند نسبت به دفاع از وی کوتاهی کنند و هنگامی که با ظلم و توهین و هتک حرمت و تهدید مواجه می شود از فدا ساختن خود برای او دوری ورزند.

علامه غریفی تصریح کرد: حملات گستاخانه و برنامه ریزی شده ای علیه این مقام شامخ و دعوت کننده به وحدت و همبستگی و صاحب عقل و حکمت در این روزها آغاز شده است. این عالم بزرگ، هدیه ای از سوی خداوند متعال برای کشور است که از بصیرت دینی و تجربه سیاسی برخوردار است.

این عالم شیعه با اشاره به اتهامات منتسب به رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: آیا سخن گفتن درباره مشکلات و دردهای مردم، گفتمان خشن و فتنه انگیزانه است؟ آیا بیان کردن مطالبات مشروع و حقوق عادلانه شهروندان بر اساس قانون اساسی، گفتمان خشن و فتنه انگیزانه است؟ آیا می توان سخنانی که طی آن از اصلاحات سیاسی و گفت وگو بر اساس مصالح ملی و امنیت و ثبات کشور دفاع شود را گفتمانی خشن و فتنه انگیزانه یاد کرد؟ آیا سخن گفتن درباره لزوم دوری از افراطی و مذهبی گرایی و دعوت به محبت و تسامح به مثابه سخنانی سراسر فتنه انگیزانه است؟

سید عبدالله غریفی تاکید کرد: همه این ویژگی ها در خطبه های نماز جمعه شیخ عیسی قاسم و سایر علمای بحرین دیده می شود و به خودمان اجازه نمی دهیم از اهداف و مسوولیت ها و مقرراتی که دین و شرع برای ما وضع کرده است، منحرف شده و از وابستگی خود به وطن دور نخواهیم شد.

خطیب جمعه قفول بحرین بر عدم سکوت علما در قبال ظلم و ستم به مردم تاکید کرد و بیان داشت: نظام حاکم می خواهد علمای دین سکوت اختیار کرده و از پرداختن به مسائل سیاسی خودداری کنند، اما خدا و اسلام و قرآن و تکلیف شرعی بر ما حکم می کند که سکوت نکنیم. مقامات حتی پا را فراتر نهاده و از علمای مخلص می خواهند سیاست های سراسر دروغ و فتنه و کینه ای نظام را مورد ستایش قرار دهند.

وی از نمونه های هتاکی به شیخ عیسی قاسم یاد کرد و گفت: رسانه های وابسته به نظام نیز به شدت بر طبل حمله به این عالم بزرگ می کوبند و مدرکی که مشخص نیست یکی از نمایندگان پارلمان از شیاطین انس یا شیاطین جن گرفته است را پررنگ می کنند، این مدرک جعلی نشان می دهد که شیخ عیسی قاسم از شهروندان اصیل بحرینی نیست و تابعیت بحرینی وی در سال 1962 میلادی با لطف مقامات بحرینی داده شده است.

علامه غریفی افزود: برخی از افرادی که ادعای ملی گرایی دارند بر اساس این مدرک مسخره گستاخ شده و خواستار سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم شده اند. برخی از شخصیت ها نیز گستاخی را به اوج رسانده و با اعلام اینکه هیچ مدرکی از پدر یا جد یا عمو یا دایی شیخ عیسی قاسم وجود ندارد، بهتان بزرگ و اتهامی عظیم را به این عالم ربانی منتسب می کنند.

این عالم بحرینی تاکید کرد: ملت بحرین، شیخ عیسی قاسم را پدر و رهبر خود می دانند و به شدت نسبت به وی وفادار هستند و اجازه نمی دهند برخی افراد با چنین سخنانی به این شخصیت بزرگ توهین کنند.

گفتنی است کابینه بحرین، دو روز قبل به طور ضمنی آیت الله شیخ عیسی قاسم را تهدید کرد که در صورتی که به اعتراضات خود علیه دولت ادامه دهد و از انقلابیون حمایت کند با برخورد قاطعی مواجه خواهد شد.

علمای شیعه بحرین ضمن محکومیت شدید این تهدیدات از همه شهروندان بحرینی خواستند به نشانه اعتراض به این تهدیدات در نماز جمعه امروز در شهر دراز که به امامت شیخ آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار می شود، حضور یابند./980/ب901/ک


ارسال نظرات