۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۲۱۸

خانه مشکیان تبریز به موزه علم و فقاهت تبدیل شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی گفت: خانه تاریخی مشکیان شهر تبریز به موزه علم و فقاهت تبدیل می‌شود.
موزه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خانه عهد قجری مشکیان که در مجاورت بازار شهر تبریز و در هم‌پیوندی با حوزه علمیه طالبیه قرار دارد، به موزه علم و فقاهت استان آذربایجان شرقی مبدل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: در این موزه تلاش خواهد شد میراث معنوی روحانیت، طلاب، فقها و مراجع تقلید از صدر اسلام تا دوران معاصر در فضایی ارزشی و معنوی به نمایش گذاشته شود.

محمدی ادامه داد: آثار و اشیای شخصی و وصیت‌نامه آیت‌الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب تبریز، شهید اکبر حضی‌زاده، آیت‌الله مدنی و ده‌ها روحانی و فقیه شهید و مبارز دیگر بخش شهدای طلاب را در این موزه تشکیل خواهد داد.

وی افزود: معرفی داشته‌های معنوی و فرهنگی، سیاست کلان استان آذربایجان شرقی است و تلاش می‌شود پس از احداث این موزه، این داشته‌ها به نسل جوان به شایستگی معرفی شود./935/د103/س
ارسال نظرات